تحقق برنامه تولید تکلیفی نفت و گاز گچساران در نیمه نخست ۹۹

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از تحقق کامل برنامه تولید تکلیفی این شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، هوشنگ صیدالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در نشست پیش‌بینی پنجساله بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز این شرکت گفت: حصول این نتیجه، مرهون تلاش شبانه‌روزی همکاران در مدیریت‌های فنی، عملیات، مهندسی ساختمان، خدمات و دیگر بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی است.

وی افزود: از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در نیمه نخست امسال، می‌توان به انجام ۲۵ مورد اصلاحیه در تأسیسات نفت و گاز و مجتمع‌های گاز و گاز مایع، اجرای موفق عملیات توپک‌رانی در خطوط لوله ۴۲ اینچ آغار و دالان و ۲۶ اینچ گچساران-۳ پس از تعمیر و تعویض نقاط آسیب‌دیده اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با تأکید بر اهمیت صیانت از محیط زیست گفت: در این مدت افزون بر ۳۱ هزار و ۷۰۰ بشکه نفت‌خام به‌وسیله دستگاه‌های تفکیک سیار (MOS) و فرآورش سیار نفت (MOT)  بازیافت شده است که ضمن کمک به پایداری تولید، گامی بزرگ در زمینه‌ حفاظت از محیط زیست به شمار می‌آید.

صیدالی بازسازی و تعمیرات اساسی مخازن ۱۸۰۰۰ و ۹۰۰۰ هزار مترمکعبی آب گچساران و واحد بهره‌برداری سقلاطون را از دیگر کارهای انجام شده این شرکت در ۶ ماه نخست امسال برشمرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود، شرایط دشوار اقلیمی و خطر ابتلا به کووید- ۱۹، نیروهای شاغل در این شرکت، به‌عنوان رزمندگان خط مقدم تولید، تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا شرکت به تعهدهای خود در قبال تحقق برنامه تولید و تأمین بخشی از نفت و گاز کشور جامه عمل بپوشاند.

وی در ارتباط با کنترل بیماری کووید- ۱۹ نیز توضیح داد: در زمینه‌ پیاده‌سازی دستورعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در سطح شرکت، همکاران شاغل در بخش‌های مختلف ستادی و عملیاتی عملکرد خوبی داشته‌اند که نتیجه‌اش با توجه به نسبت جمعیت، وضع پایدار و نسبتاً مطلوب فعلی است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: خرید هزار و ۵۷ قلم کالای سرمایه‌ای و مصرفی به ارزش ۴۴۵ میلیارد ریال و ساخت ۳۵۰ مورد انواع قطعات توربین‌های گازی از جمله مهم‌ترین اقدام‌ها در بخش کالا است و باید از نقش کارگاه مرکزی گچساران در زمینه ساخت بخشی از قطعات مورد نیاز قدردانی کرد. ‌

صیدالی ضخامت‌سنجی حدود ۵۰ هزار موضع و افزون بر ۲۲۱ هزار دسی‌مترمربع آزمون آلتراسونیک و تعویض و ایمن‌سازی خطوط لوله‌ ورودی گوره‌ الف را از دیگر اقدام‌های عملیاتی نیمه نخست امسال این شرکت برشمرد و گفت: همه این فعالیت‌ها با رعایت کامل مقررات ایمنی و پس از فراهم کردن تمهیدات پایداری تولید انجام شده است.

پایش مستمر خطوط لوله جریانی

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این در نشست با اشاره به گستردگی واحدهای عملیاتی، چاه‌ها و خطوط لوله‌ شرکت نفت و گاز گچساران در گستره چهار استان گفت: مهم‌ترین مأموریت ما، راهبری عملیات، صیانت از تأسیسات، چاه‌ها و زیرساخت‌های تولید از جمله خطوط لوله‌ پراکنده در این ‌گستره‌ عملیاتی است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تشکیل معاونت مدیریت یکپارچه خطوط لوله در مدیریت تولید مناطق نفت‌خیز جنوب را یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها در این زمینه برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با تشکیل این معاونت و برنامه‌ریزی اصولی، نقشه‌های خطوط لوله با مختصات دقیق به‌روزرسانی و بازرسی‌ها منظم‌تر می‌شود و احداث، نوسازی و بهسازی خطوط نفت و گاز سامان مناسب‌تری خواهد یافت.

محمدی با اشاره به در پیش بودن فصل بارش، گفت: سلامت نیروی انسانی، صیانت از تأسیسات و حفاظت از محیط زیست ایجاب می‌کند از هم‌اکنون پایش و بازرسی مستمر خطوط لوله جریانی، جاده‌ها، تأسیسات و چاه‌ها به‌صورت منظم انجام و نقاط پرخطر به‌دقت ایمن‌سازی شوند.

وی به تعهد این شرکت در زمینه تأمین پایدار خوراک پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس اشاره کرد و توضیح داد: گاز مورد نیاز برای این طرح ملی حدود ۲ میلیارد فوت‌مکعب در روز است که تقریباً ۵۰ درصد آن از واحدهای گاز و گاز مایع گچساران و بقیه از آغاجاری تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اهمیت توجه به مسئولیت اجتماعی و کمک به مناطق پیرامونی تصریح کرد: مجموعه مناطق نفت‌خیزجنوب از جمله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سال‌های اخیر برای محرومیت‌زدایی و کمک به رفع مشکلات شهرها و روستاهای اطراف تأسیسات گام‌های بلندی برداشته‌اند.

محمدی تداوم کمک‌های مومنانه در شرایط شیوع کرونا و کمک‌ مؤثر به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در نیمه نخست امسال را از جمله این اقدام‌ها برشمرد و گفت: شرکت نفت گچساران در جریان مهار آتش‌سوزی کوه دیل، یکی از بهترین کارکنان خود را از دست داد و مرحوم البرز زارعی، برای مهار آتش و حفاظت از طبیعت زاگرس از جان خویش گذشت.

کد خبر 308189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =