نیجریه بودجه ۲۰۲۱ خود را بر مبنای نفت ۴۰ دلاری تنظیم می‌کند

نیجریه با هشدار رئیس‌جمهوری این کشور درباره درآمد این کشور، سطح تولید و قمیت نفت را در بودجه سال ۲۰۲۱ کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری پلتس از لاگوس، محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه روز جمعه (۱۸ مهرماه) در ارائه بودجه ۲۰۲۱ به پارلمان، هدف تولید و پیش‌بینی برای قیمت نفت را کاهش داد، زیرا این عضو اوپک برای کاهش درآمد صنعت اصلی خود آماده می‌شود.

وی افزود: دولت نیجریه برای محاسبه درآمد این کشور در بودجه ۲۰۲۱، مقدار تولید نفت را یک میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرده که این رقم شامل تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز میعانات می‌شود و قیمت نفت ۴۰ دلار برای هر بشکه برآورد شده است.

این رقم در مقایسه با هدف دولت برای تولید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در بودجه سال ۲۰۲۰ قابل توجه است. این در حالی است که مقدار تولید نیجریه تا ماه ژوئن یک میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز بود.

رئیس‌جمهوری نیجریه تصریح کرد: در پی سقوط قیمت جهانی نفت در اوایل سال جاری با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، اقتصاد نیجریه - پیش‌بینی می‌شود در سه ماه سوم تضعیف شود - می‌تواند در چهار سال دومین رکود اقتصادی را تجربه کند.

بوهاری گفت: تولید درآمد همچنان چالش اصلی ماست. رکود اقتصادی جهان، قیمت پایین نفت و افزایش تردید در اقتصاد جهانی، پیامدهای بسیاری برای اقتصاد ما داشته است.

کد خبر 308264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =