توسعه صنعت پتروشیمی رهایی از خام‌فروشی و اقتصاد مقاومتی را محقق می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش خام‌فروشی، توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی باید مدنظر قرار گیرد.

سید موسی موسوی با تأکید بر اینکه جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد مشخص است، به خبرنگار شانا گفت: در صنعت پتروشیمی می‌خواهیم از خام‌فروشی به جایگاه‌های بالاتر برسیم. لازمه رسیدن به چنین هدفی تولید محصولات با ارزش بالاتر است، همچنین باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا نقدینگی به سمت توسعه صنعت پتروشیمی هدایت شود.

وی یکی از ارکان افزایش صادرات غیرنفتی را جهش و توسعه صنعت پتروشیمی دانست و افزود: باید با جذب سرمایه‌های جدید به پیشرفت این صنعت کمک شود. جایگاه این صنعت به‌عنوان یک صنعت ارزآور در رأس تحقق هدف جلوگیری از خام‌فروشی قرار دارد و به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی حمایت از تولید داخلی به شمار می‌آید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش خام‌فروشی، همگرایی و همکاری تمام متولیان ضروری است و باید صنایعی که برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند حمایت شوند.

موسوی عنوان کرد: توسعه صنعت پتروشیمی باید تداوم یابد، این صنعت، صنعتی پرسود است که توسعه هرچه بیشتر آن بدون تردید توسعه بخش‌های مختلف را در پی خواهد داشت.

کد خبر 308365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =