ایمن‌سازی ۵ نقطه از خط لوله فرآورده ری – ساری

معاون فنی منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: عملیات ایمن‌سازی و بررسی نرخ رشد خوردگی در پنج نقطه از خط لوله فرآورده ورسک – ساری انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال، محمدمهدی جامعی، معاون فنی منطقه با اشاره به انجام آخرین پیگرانی هوشمند خط لوله ری – ساری در ۱۰ سال پیش و شناسایی نقاط خوردگی خط لوله، از بررسی مقدار رشد خوردگی خط و ایمن‌سازی پنج نقطه در معرض خطر در خط لوله فرآورده ری – ساری خبر داد.

وی مهم‌ترین هدف از اجرای این پروژه‌ را سنجش مقدار پیشرفت یا توقف نرخ خوردگی خط نسبت به ۱۰ سال گذشته یعنی زمان آخرین پیگرانی و بررسی آخرین وضع سلامت و ایمنی خط لوله اعلام کرد.

معاون فنی منطقه شمال نتایج این بررسی‌ها را نشان‌دهنده کنترل قابل قبول نرخ رشد خوردگی نقاط با استقرار تجهیزات حفاظت کاتدیک منطقه دانست و تأکید کرد: بررسی دیگر نقاط دارای خوردگی نیز براساس برنامه اولویت‌بندی‌شده و با توجه به حساسیت نقاط و میزان خوردگی‌ لوله‌ها ‌ادامه خواهد داشت.

جامعی با قدردانی از تلاش واحد حفاظت از زنگ و همکاری واحدهای تعمیرات خط و ترابری منطقه در اجرای این پروژه افزود: در جریان بررسی این نقاط در مجموع ۹۰ متر از مسیر خطوط در مدت ۲۰ روز مورد لوله‌یابی، حفاری، تعیین دقیق محل خوردگی، ایمن‌سازی و تعویض پوشش قرار گرفت.

کد خبر 308371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =