ایران آماده اتصال خط لوله گاز و فرآورده‌های نفتی به افغانستان است

رئیس‌جمهوری گفت: ایران آمادگی دارد که با اتصال خط لوله گاز و فرآورده‌های نفتی به افغانستان امکان استفاده مردم این کشور از این انرژی‌ها را فراهم کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی، امروز (دوشنبه، ۲۸ مهرماه) در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس شورای‌عالی مصالحه ملی افغانستان، با بیان اینکه در طول دوره‌ای که افغانستان در برابر تجاوزهای بیگانه قرار داشته، ملت و دولت ایران در کنار دولت و مردم این کشور بوده‌اند، گفت: امیدواریم صلح و امنیت پایدار در این کشور برقرار باشد و مردم افغانستان در آرامش زندگی کنند.

وی با اشاره به روابط خوب ایران و افغانستان به‌عنوان دو کشور دوست و همسایه، بر توسعه و تعمیق روابط تهران - کابل تأکید کرد و افزود: توافق بلندمدت بین دو کشور می‌تواند به توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه‌ها بینجامد.

رئیس‌جمهوری با  اشاره به افتتاح راه‌آهن خواف - هرات در روزهای آینده، اتصال راه‌آهن‌های ایران و افغانستان را سبب تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور دانست و تصریح کرد: ایران آمادگی دارد که با اتصال خط لوله گاز و فرآورده‌های نفتی به افغانستان، امکان استفاده مردم این کشور از این انرژی‌ها را فراهم کند.

رئیس شورای‌ عالی مصالحه ملی افغانستان نیز در این دیدار، از حمایت‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات و تلاش‌ها برای برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران دوست و همسایه خوب افغانستان است.

کد خبر 308600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =