۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
  • کد خبر: 308728
گزیده‌های نفتی هفته

قدردانی دو قوه مجریه و قضائیه از وزارت نفت، کرونا و صنعت نفت، ایجاد پنجره واحد برای واردات کالا از طریق صادرات نفت و برگزاری بیست و سومین نشست JMMC را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

قدردانی دو قوه از نفت:‌ گزارش بیژن زنگنه به سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه با عنوان «سند توسعه صنعت پتروشیمی» که در آن به سه جهش در این صنعت پرداخته شده و پتروشیمی را یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی دانسته با قدردانی همراه شد. غلامحسین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: چنانچه مشکل قضایی در صنعت پتروشیمی وجود دارد اعلام کنید که در رفع آن اقدام شود.

همچنین این هفته حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در پایان نشست هیئت دولت ۳۰ مهرماه (چهارشنبه) با اهدای لوحی به بیژن زنگنه برای انتخاب وزارت نفت در جشنواره شهید رجایی قدردانی کرد.

نفت در برابر کالا: بیژن زنگنه، وزیر نفت این هفته در نشستی مشترک با وزیران صنعت، معدن و تجارت (صمت)، جهاد کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی از ایجاد پنجره واحد برای واردات کالا از طریق صادرات نفت خبر داد و گفت که ما باید درباره چارچوب تشکیل این پنجره واحد، تصمیم‌گیری کنیم و دستگاه‌های متقاضی و دستگاه‌هایی که باید عملیات ستادی را انجام دهند کار را آغاز کنند تا واردات کالا از طریق صادرات نفت انجام شود.

کرونا و نفت: «کادر درمان خسته است و درمان این حجم از بیمار سخت و طاقت‌فرسا شده است.» این جمله را حبیب‌الله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می‌گوید تا اوج شیوع ویروس کرونا را نشان دهد. سمیع با تاکید بر اینکه کرونا شوخی بردار نیست، استفاده از ظرفیت دورکاری کارکنان، کاهش ماموریت‌های اداری، برگزاری نشست‌ها به صورت ویدئوکنفرانس، تعدیل محیط‌های کاری با تراکم بیش از ۱۰ نفر، رعایت فاصله یک‌متری میان کارکنان و تهویه مستمر هوا در فضاهای کاری در ادارات و زیرمجموعه‌های صنعت نفت را برای جلوگیری از شیوع این ویروس مورد تاکید قرار داده است.

برگزاری نشست JMMC: بیست‌وسومین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به JMMC این هفته برگزار شد. اعضای این کمیته با استقبال از تعهد ۱۰۲ درصدی اعضا به توافق کاهش تولید بر تعهد همه کشورهای شرکت‌کننده برای دستیابی به پایبندی کامل و جبران تخلف‌ها در برنامه‌های جبرانی ارائه‌شده به این کمیته برای مدت تمدیدشده تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ تأکید کردند. عبدالعزیز بن سلمانِ وزیر انرژی عربستان هم با تاکید بر اینکه اوپک و متحدانش به توافق کاهش تولید نفت پایبند هستند، عنوان کرد:‌ هیچ‌کس نباید به تعهد ائتلاف اوپک پلاس برای ایجاد ثبات در بازارهای نفت شک کند.

از دیگر اخبار بخش بین‌الملل نفت می‌توان به افزایش ۲۴۰ هزار بشکه ای صادرات نفت عربستان و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت این کشور در ماه اوت اشاره کرد. عربستان هم‌اکنون روزانه ۸ میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه نفت تولید و ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه از آن را صادر می کند.

سایر اخبار: ارسال ۶۵۰ کیلومتر لوله طرح گوره - جاسک به کارگاه، بهره‌برداری نخستین اسکله بندر صادراتی تنبک در سال جاری، افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، ارائه گزارش اقدام‌های وزارت نفت پیرامون سرمایه انسانی به کمیسیون انرژی مجلس، انتصاب کرامت‌اله افخمی به عنوان مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران و افزایش ظرفیت فرآورش گاز مجتمع گاز پارس جنوبی، از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده است.

کد خبر 308728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =