پالایش نفت هند به بالاترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید

مقدار نفت خام فرآوری شده در پالایشگاه‌های نفت خام هند به بالاترین سطح در شش ماه اخیر رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفت خام فرآوری شده توسط پالایشگران هندی در ماه سپتامبر به بالاترین سطح در شش ماه گذشته رسید، این مسئله نشانه دیگری است که تقاضای سوخت تضعیف شده به‌دلیل کاهش فعالیت‌های اقتصادی و حمل و نقل در پی همه‌گیری ویروس کرونا، در حال بهبود است.

مقدار نفت خام فرآوری شده در سپتامبر نسبت به ماه پیش از آن ۱۳.۴ درصد افزایش یافت و مجموع  آن به ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه در روز (۱۷ میلیون و ۷۷۰ هزار تن) رسید.

این مقدار بالاترین رقم از زمان آغاز محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا در هند یعنی ماه مارس بود. پالایشگاه‌ها در آن زمان ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام پالایش می‌کردند.

داده‌ها پیش از این نشان داده بودند که در ماه گذشته تقاضای سوخت نیز برای نخستین بار از ماه ژوئن افزایش یافته است.

داده‌های اولیه نشان داد که فروش گازوئیل در ماه اکتبر نخستین بار از ماه مارس تاکنون افزایش یافته و این نشان دهنده افزایش فعالیت‌های صنعتی در آستانه جشنواره‌های مهم هند است.

داده‌ها نشان می‌دهد که مقدار بهره‌گیری پالایشگاه‌های هند از ظرفیت تولید خود در ماه سپتامبر حدود ۸۶.۲۲ درصد بوده است، در حالی که این رقم در ماه اوت  ۷۶.۱۰  درصد بود.

مقدار پالایش نفت خام هند در ماه سپتامبر بالاترین رقم از ماه مارس تا کنون بود.

گزارش ماهانه هند نشان داد که تولید نفت خام هند نسبت به پارسال 6 درصد کاهش یافته و به ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تن (۶۰۸ هزار بشکه در روز) رسیده است.

کد خبر 308750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =