اجرای ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه گاز در استان کرمان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از اجرای ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه گاز طبیعی در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، منوچهر فلاح در این باره گفت: تاکنون ۲ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز و ۱۹ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان کرمان اجرا شده که از این مقدار، ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه تغذیه و توزیع طی ۶ ماه نخست امسال اجرایی شده است.

وی با اشاره به شتاب عملیات گازرسانی در استان کرمان، تصریح کرد: از مجموع شبکه‌های موجود در استان، ۹ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع شهری و ۱۰ هزار کیلومتر شبکه روستایی است و در نیمه نخست امسال ۵۰ درصد از تعهد شبکه‌گذاری استان کرمان طبق برنامه زمان‌بندی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۵ درصد خانوار استان کرمان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال، ۵ شهر، ۱۴۶ روستا و ۷ محور صنعتی به همراه کارخانه مس درخشان تخت گنبد سیرجان گازدار شدند و ان‌شاالله تا پایان سال نیز مشعل گاز هفت شهر دیگر به همراه ۹۲ روستای باقیمانده از برنامه گازرسانی سال ۹۹ که شامل گازرسانی به ۱۰ شهر و ۱۴۸ روستا بوده است، روشن می‌شود.

نشت‌یابی بیش از ۷ هزار کیلومتر از خطوط گازرسانی کرمان در نیمه نخست امسال

فلاح همچنین از نشت‌یابی بیش از ۷ هزارکیلومتر از خطوط گازرسانی استان کرمان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: نشت‌یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز سبب جلوگیری از هدر رفت گاز، کاهش خطرهای زیست‌محیطی و مهمتر از همه جلوگیری از بروز حوادث ناگوار می‌شود که به‌طور مستمر توسط واحد بازرسی این شرکت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدام‌های واحد بازرس فنی این شرکت، یادآور شد: واحد بازرسی شرکت گاز استان کرمان پیاده‌سازی سامانه نشت‌یابی و اتصال این سامانه به سامانه امداد و تعمیرات را در دستور کار قرارداده که این موضوع سبب شتاب‌بخشی به رفع نشت‌های زمینی و جلوگیری از بروز حادثه شده است؛ از دیگر اقدام‌های آن نیز خرید دستگاه نشت‌یاب لیزری است که از جدیدترین تکنولوژی‌های نشت‌یابی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش عمر مفید شبکه‌های انتقال گاز را فرآیند حفاظت الکتریکی (حفاظت کاتدیک) دانست و افزود: واحد بازرسی فنی به صورت مستمر بر صحت عملکرد سامانه‌های حفاظت کاتدیک نظارت داشته و ماهانه گزارشی از صحت عملکرد این سامانه‌ها تهیه می‌کند که در نیمه نخست امسال بیش از ۲۰ ایستگاه بازرسی شد.

کد خبر 308752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =