افزایش مالیات راهی برای همراهی تولیدکنندگان نفت روسیه اوپک پلاس

افزایش مالیات می‌تواند راه را برای همراهی شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه با توافق کاهش عرضه ائتلاف اوپک همراه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، مالیات‌های بالای وضع شده بر بخش انرژی روسیه می‌تواند کاهش تولید بلندمدت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) را برای شرکت‌های بزرگ انرژی روس آسان کند.

سیستم جدید مالیاتی روسیه که در اوایل ماه جاری توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای کمک به روسیه در برابر بحران اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا تصویب شد، افزایش تولید میدان‌های نفتی توسعه یافته و تولید نفت خام سنگین را برای شرکت‌های انرژی گران می‌کند.

تحلیلگران معتقدند که این مسئله می‌تواند سبب شود بخش انرژی روسیه تمایل بیشتری به پذیرش سیاست‌های سختگیرانه ائتلاف اوپک پلاس پیدا کند و دیگر با دیگر کشورهای تولیدکننده نفت مانند عربستان بر سر سهم بازار نفت درگیر نمی‌شود.

ائتلاف اوپک پلاس برای کمک به رکود بازار نفت، هم‌اکنون روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز - بیش از ۸.۵ درصد مصرف جهانی نفت – از عرضه خود می‌کاهد.

اصلاحات مالیاتی روسیه پیچیده و با توجه به منطقه و انواع نفت تولیدی متفاوت است و بعضی از تخفیف‌های مالیاتی را که به برداشت از میدان‌های نفتی قدیمی و نفت با گرانروی بالا تعلق می‌گرفت حذف می‌کند.

تحلیلگران معتقدند بسته‌های مالی برای تولید کمتر می‌تواند راه را برای تداوم کاهش تولید شرکت‌های انرژی روسیه همگام با توافق کاهش عرضه اوپک پلاس هموار کند.

کد خبر 308952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =