انتقال بخشی از صادرات نفت‌ به جاسک به توسعه هرمزگان کمک می‌کند

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه شرق استان هرمزگان در آستانه یک تحول بزرگ توسعه‌ای قرار دارد، گفت: یکی از برنامه‌های وزارت نفت انتقال بخشی از صادرات نفت‌خام به منطقه جاسک است که می‌تواند شرق هرمزگان را به کانون توسعه تبدیل کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، روز چهارشنبه (هفتم آبان‌ماه) در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به وجود واحدهای صنعتی و زیربنایی بزرگ در بندرعباس گفت: خوشبختانه واحدهای صنعتی خوبی در بندرعباس ایجاد شده و این استان را به یکی از نقاط مهم توسعه کشور بدل کرده است. البته باید دغدغه‌های زیست محیطی را در ایجاد واحدهای صنعتی از ابتدا مدنظر قرار دهیم تا مردم از مزایای توسعه بهره‌مند شوند و صنعتی شدن استان با آثار مخرب همراه نباشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان هرمزگان نظیر وجود دریا و بنادر افزود: اقتصاد دریامحور و فعال شدن رشته‌های مختلف مرتبط با دریا نظیر شیلات، صیادی، ساخت و تعمیرات کشتی و فعالیت‌های بندری می‌تواند زندگی و معیشت مردم استان را متحول کند که لازم است مسئولان استان اقتصاد دریامحور را به‌عنوان برنامه‌ای جدی در دستور کار خود قرار دهند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه شرق استان هرمزگان در آستانه یک تحول بزرگ توسعه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های وزارت نفت انتقال بخشی از صادرات نفت‌خام به منطقه جاسک است که می‌تواند شرق هرمزگان را به کانون توسعه تبدیل کند. البته باید از اراضی محدوده این طرح‌ها مراقبت شود تا افراد سودجو نتوانند این اراضی را تصرف کنند و در تملک خود قرار دهند.

جهانگیری گفت: البته کارنامه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه خدمات زیربنایی کشور به‌ویژه در روستاها کارنامه‌ای بی‌نظیر است و خدمات زیربنایی نظیر برق و گاز به اقصی نقاط کشور رسیده است.

کد خبر 308957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =