مشارکت هلدینگ خلیج‌فارس در طرح کانون‌های تحکیم و تعالی خانواده

مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، تصمیم دارد با تحکیم و تعالی خانواده، ضمن ایجاد یک فرهنگ دینی مطمئن و پایدار، زمینه توانمندسازی را از خانواده‌ها آغاز و با استفاده از نیروهای بومی منطقه نهادینه کند.

به گزارش شانا، آیین گشایش تأسیس و استقرار کانون‌های تخصصی تحکیم و تعالی خانواده در شهرستان ماهشهر به‌عنوان یکی از طرح‌های هلدینگ خلیج‌فارس و همسو با انجام مسئولیت اجتماعی و خدمت به مردم منطقه ‌با حضور حبیب آقاجری، نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بندر ماهشهر، امام جمعه بندر امام، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ خلیج‌فارس، مشاور مسئولیت اجتماعی این هلدینگ، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی و مسئولان فرهنگی، قضایی، سیاسی و اجتماعی شهرستان بندر ماهشهر در شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی برگزار شد.

نوید نادرپور، مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی در این آیین گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در توانمندسازی مردم منطقه ذره‌ای دریغ نکرده است، امروز شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی با کمک شرکت‌های تابع صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس متولی دو پروژه از پنج پروژه خرسندساز کمیته مسئولیت اجتماعی این هلدینگ است که اکنون به مرحله اجرایی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش‌هایی که منجر به تغییر رفتار می‌شوند، بازدهی و اثربخشی بیشتری دارند، افزود: اگر این آموزش‌ها به‌صورت پرورشی، مهارتی و اخلاق‌مدارانه با رعایت اصول دینی به خردسالان و نونهالان ارائه شود، منجر به تغییر رفتار و ارتقای فرهنگ و اثربخشی آن در دوران جوانی و میانسالی می‌شود و نتیجه آن توانمندی ویژه‌ای در منطقه است، اما آموزش به رده سنی خردسالان و نوجوانان نیاز به زمینه پایدار ایمن و مطمئنی به نام خانواده دارد و در صورت موفقیت در طرح تحکیم و تعالی خانواده این زمینه آماده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تصمیم دارد با تحکیم و تعالی خانواده، ضمن ایجاد یک فرهنگ دینی مطمئن و پایدار، زمینه توانمندسازی را از خانواده‌ها آغاز و با استفاده از نیروهای بومی منطقه نهادینه کند.

نادرپور عنوان کرد: نقطه قوت این طرح، پشتوانه مطالعات میدانی صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و سابقه اجرایی مشاوران طرح و هم‌اندیشی و هم‌افزایی شرکت‌های تابعه به‌عنوان خیران و حامیان مالی این پروژه مهم است و استمرار آن در سال‌های آینده از طریق توانمندسازی کانون‌های فرهنگی بومی تکیه گاه اصلی طرح است.

سیدرضا مرویان حسینی، مشاور مطالعات مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج‌فارس نیز در این مراسم به بیان جزئیات طرح تعالی و تحکیم خانواده شهرستان ماهشهر پرداخت و گفت: این پروژه تحکیم با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و با همراهی مشاوران تربیتی، روان‌شناسان، مشاوران خانواده و کانون‌های فرهنگی ‌و فرهنگسراها اجرا می‌شود و تفاهم‌نامه آن اکنون با اداره‌های فرهنگ و ارشاد منطقه، امضا می‌شود.

وی با اشاره به آمار طلاق و ازدواج در شهرستان بندر ماهشهر افزود: در شهرستان بندر ماهشهر با جمعیت ۳۸۰ هزار نفری در سال گذشته ۲۲۰۰ واقعه ازدواج و ۶۶۰ واقعه طلاق ثبت شده و مطابق با آمار کشوری ۱۰ درصد طلاق‌ها در سال اول، ۲۰ درصد در سال دوم و ۴۰ درصد در سال پنجم اتفاق می‌افتد.

مرویان حسینی تأکید کرد: تنها با مشاوره‌ای ۱۵ دقیقه‌ای پیش از ازدواج می‌توان از ۱۰ درصد طلاق‌ها که در سال نخست ازدواج رخ می‌دهد جلوگیری کرد و با انجام مشاوره‌های دیگر به زوج‌ها می‌توان آمار طلاق را به مراتب بیشتر کاهش داد.

مشاور مطالعات مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج‌فارس با اشاره به اینکه دلیل ۶۳ درصد از تأخیر در ازدواج، ناشی از عوامل فرهنگی و اجتماعی است، عنوان کرد: طرح تحکیم و تعالی خانواده در چهار سطح تشکیل، تحکیم، توسعه و تعالی خانواده بوده که با کمک کانون‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد و با کلاس‌های آموزشی که شرکت ره‌آوران برای این کانون برگزار می‌کند، انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم آموزش و آگاهی مردم منطقه گفت: مزیت این طرح استمرار، مشارکت، مردمی و اجتماعی بودن و استناد علمی آن است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۵۰۰ نفر از مردم منطقه شامل ساکنان ماهشهر، بندر امام، طالقانی و چمران در این طرح شرکت کنند و نکته مهم این است که این طرح در درازمدت، بازده خوبی خواهد داشت.

جواد گلی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ خلیج‌فارس نیز در این مراسم عنوان کرد: این وظیفه قانونی ماست که به مردم منطقه بدون منت خدمت کنیم و باید برای بهبود وضع تحصیلی و تعالی خانواده‌های منطقه قدم برداریم، امیدواریم با اخلاص و رضایت خداوند این طرح‌ها استمرار یابد و تاثیرگذاری مطلوبی داشته باشد.

وی افزود: انجام این پروژه‌ها کاری خیر، خدمت مردم و برای رضای خداست و البته معتقدیم باید گزارش کار خوب را به مردم برسانیم و نادیده گرفتن این خدمت به مردم میزبان صنعت پتروشیمی از سوی برخی افراد، کم انصافی است.

در پایان این مراسم نیز تفاهم‌نامه طرح تاسیس و استقرار کانون‌های تخصصی تحکیم و تعالی خانواده بین شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی و اداره فرهنگ و ارشاد امضا شد.

این طرح بخشی از پنج طرح کمیته مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج‌فارس است که با حمایت مالی شرکت‌های پتروشیمی تندگویان، فجر، کارون و بوعلی از شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج‌فارس در منطقه اجرا می‌شود.

کد خبر 308961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =