تبدیل مرز مهران به منطقه آزاد تجاری بررسی شد

جمعی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفری به منطقه مهران و بازدید از پالایشگاه گاز ایلام موضوع تبدیل مرز مهران به منطقه آزاد تجاری را بررسی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز ایلام، روح‌الله نوریان، مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام در بازدید هیئت اعزامی مجمع تشخیص مصلحت نظام از این پالایشگاه گازی با هدف بررسی و امکان‌سنجی ایجاد مرز مهران به یک منطقه آزاد تجاری، گفت: پالایشگاه گاز ایلام از ظرفیت‌های خوبی برای تنوع‌بخشی به محصولات جانبی به‌ویژه محصول گوگرد، به‌عنوان یکی از خالص‌ترین گوگردهای تولیدی در کشور با درجه خلوص ۹۹.۹ درصد، برخوردار است که نزدیکی به یک مرکز آزاد تجاری، فرصت مناسبی برای صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر به‌وجود می‌آورد. 

وی با اشاره به مطرح شدن و پیگیری مجدد تصویب منطقه آزاد مهران از سوی نمایندگان مجلس و مسئولان استان، تصریح کرد: صادرات، بازاریابی و فروش برخی محصولات جانبی، سهولت و امکان تأمین تجهیزات و مواد شیمیایی مورد نیاز پالایشگاه با توجه به فاصله کم تا این مرز راهبردی، بخشی از مزیت‌های ایجاد منطقه آزاد مهران برای این پالایشگاه و به تبع آن توسعه حوزه نفت و گاز استان است. 

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام تأکید کرد: پنج محصول متان، اتان، گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام، تولید می‌شود که از این تعداد سه محصول میعانات گازی، گاز مایع خام و اتان، خوراک مجتمع پتروشیمی ایلام و گوگرد تولیدی مورد استفاده صنایع داخل کشور است و بخشی هم به خارج کشور صادر می‌شود؛ گاز متان هم به‌عنوان گاز شهری به مصرف می‌رسد. 

نوریان یادآور شد: با اجرای فاز دوم در آینده نزدیک و ارتقای ظرفیت دریافت گاز ترش از ۶.۸ به ۱۰.۲ هرکدام از محصولات فوق ۵۰ درصد افزایش می‌یابند.

کد خبر 309162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =