۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
  • کد خبر: 309199
سود ۳ ماه سوم آرامکو ۴۴.۶  درصد سقوط کرد

کاهش تقاضای نفت در پی همه‌گیری ویروس کرونا سبب شد سود سه‌ ماه سوم شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو ۴۴.۶ درصد سقوط کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، شرکت بزرگ نفتی سعودی آرامکو روز سه‌شنبه (۱۳ آبان‌ماه) اعلام کرد که سود خالص سه ماه سوم این شرکت ۴۴.۶ درصد کاهش یافته، زیرا بحران ویروس کرونا سبب تضعیف تقاضا و کاهش قیمت نفت خام شده است.

در حالی که سرمایه‌گذاران نگران تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر تقاضای انرژی و مدت انتقال از سوخت‌های فسیلی هستند، قیمت سهام شرکت‌های جهانی نفت افت کرده است.

قیمت نفت از زمان سقوط آن به پایین‌ترین مقدار در تقریباً دو دهه اخیر در ماه مارس، اندکی بهبود یافته است و سبب کاهش هزینه‌های سرمایه آرامکو و دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی از قبیل شل و بی‌پی در سال ۲۰۲۰ و سال آینده میلادی شده است.

حاشیه ضعیف سود پالایشی و مواد شیمیایی نیز سود خالص آرامکو را کاهش داد و در سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر (نهم آبان‌ماه) سود خالص این شرکت به ۴۴ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال (۱۱ میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلار) رسید. این رقم همسو با برآورد تحلیلگر رفینیتیو یعنی ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بود. این در حالی است که سود خالص آرامکو در مدت مشابه پارسال ۷۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال بود.

امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو در بیانیه‌ای گفت: در پی بهبود فعالیت‌های اقتصادی و با وجود ناملایماتی که بازارهای جهانی انرژی شاهد آن هستند، علائم بهبود را در سه ماه سوم مشاهده کردیم.

کد خبر 309199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =