بهره‌مندی حداکثری نفت از توان شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از پیگیری برنامه بهره‌مندی حداکثری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و مؤسسات تحقیقاتی برای رفع چالش‌ها و نیازهای فناوری ساخت و خدمات در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، ابراهیم طالقانی از استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و مؤسسه‌های تحقیقاتی خبر داد و گفت: شرکت ملی نفت ایران قصد دارد بخشی از چالش‌های پیش روی خود در بخش‌های مختلف نیازهای فناورانه ساخت، خدمات و یافتن راه‌حل‌های مرتبط در صنعت نفت را با همکاری این شرکت‌ها و مؤسسه‌ها انجام دهد.

وی افزود: با همکاری شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران، هم‌اکنون از میان بیش از ۲۲۰ موضوع و نیاز متنوع، ۵۱ چالش اصلی که با استفاده از راه‌حل‌های فناورانه و توان علمی و فنی شرکت‌های دانش‌بنیان قابل برطرف شده، انتخاب شده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه نیازهای فناورانه ساخت و خدمات بر اساس اهمیت آن در شرکت نفت اولویت‌بندی شده است، اظهار کرد: ۵۱ چالش انتخاب‌شده به همراه شرح مختصری از آنها به‌منظور شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در هر مسئله به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شده است و شرکت‌های مرتبط در بخش‌های مختلف نیز از سوی آن معاونت معرفی شده‌اند.

طالقانی افزود: در مرحله بعد، شرکت‌های توانمند برای هر موضوع انتخاب می‌شوند و شرکت ملی نفت ایران حمایت‌های لازم را برای به نتیجه رسیدن راه‌حل برای هر یک از چالش‌ها انجام خواهد داد.

وی از روزآمد کردن دوره‌ای چالش‌ها و نیازها خبر داد و گفت: همواره این فرصت برای همه شرکت‌های دانش‌بنیان و مؤسسه‌های تحقیقاتی مهیا خواهد بود که با توجه به نیازهای صنعت نفت در حوزه‌های مرتبط با زمینه‌های کاری فناورانه به این چالش‌ها ورود کنند.

به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، همکاری نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان، افزون بر رشد هدفمند این شرکت‌ها و ایجاد زمینه و انگیزه فعالیت، نقش مهم و عملی در رفع چالش‌ها و مشکلات عملیاتی شرکت‌های تابع و پاسخ به نیازهای اصلی و کلیدی در بخش بالادستی صنعت نفت خواهد داشت.

کد خبر 309304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =