روحانی: برای تأمین منافع ملی از فرصت رفع تحریم‌ استفاده می‌کنیم

رئیس‌جمهوری گفت: هدف ما لغو تحریم‌ها و همکاری سازنده با جهان است و هرجا و هر فرصتی برای این کار مهیا باشد اقدام‌های خود را انجام خواهیم داد و هیچ‌کس حق فرصت‌سوزی ندارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۱ آبان‌ماه) در نشست هیئت دولت با بیان اینکه، دولت رو به پایان آمریکا در همه سیاست‌ها با ما فاصله گرفت، گفت: اساس سیاست ما تعامل سازنده و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تعامل گسترده با جهان است و آنهایی که تخاصم را شروع کردند، خودشان باید کنار بگذارند و هر موقع آنها از سیاست‌های خصمانه خود علیه ایران دست بردارند، شرایط متفاوت خواهد بود.

وی افزود: آدمی را که دورانش رو به پایان است، از ابتدا تحریکش کردند و با تصورات کودکانه و توهم‌آمیز از برجام خارج شد و آقایی که جدید آماده گفته است می‌خواهم به برجام برگردم. این به عهده آنهاست، اگر به وظیفه عمل کردند می‌توانند راه جدیدی را انتخاب کنند.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: ما برنامه‌های خودمان را به اراده آنها پیوند نمی‌زنیم، این برنامه‌ها به اصول ما پیوند خورده‌اند. حال اگر آنها به سمت اصول ما حرکت کردند، راه باز است، اما اگر نخواستند، برنامه‌های ما که بر مبنای تداوم روند حاکمیت کنونی تنظیم شده، ادامه می‌یابد.

روحانی با تأکید بر اینکه هر کجا ببینیم شرایط برای لغو تحریم آماده است از آن استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: هدف ما لغو تحریم‌ها و تعامل سازنده با جهان است و هر جا و هر فرصتی برای این کار مهیا باشد اقدام‌های خود را انجام خواهیم داد و هیچ‌کس حق فرصت‌سوزی ندارد و از فرصت‌ها بر مبنای منافع و وحدت ملی استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در طول هفت سال گذشته بر مبنای تعامل با دنیا پیش رفتیم و ثمره آن را در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به‌خوبی مشاهده کردیم که این دوره از لحاظ شاخص‌های اقتصادی جزو بهترین شرایط در ۴۰ سال گذشته بود. در همه شاخص‌ها بر مبنایی که نظام جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده بود، با خواست مقام معظم رهبری پیش رفتیم.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه دولت با همه توان به دنبال متعادل کردن نرخ ارز و کاهش قیمت کالاهای اساسی است، گفت: از همه وزیران اقتصادی که در سه سال جنگ اقتصادی با همه توان به میدان آمده و اقدام‌های بسیار بزرگی را انجام دادند سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم با تلاش بیشتر شاهد فعالیت‌های گسترده‌تری در ماه‌های آینده باشیم.

کد خبر 309459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =