بازگشت به زمان پیش از شیوع ویروس کرونا بسیار دشوار است

وزیر انرژی الجزایر اظهار کرد: بازگشت به زمان پیش از شیوع ویروس کرونا بسیار دشوار است و راه درازی برای بازگشت به زمان پیش از شیوع این ویروس وجود دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر در بیست‌ودومین نشست سالانه وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف): قیمت گاز در طول سال ۲۰۲۰ به‌دلیل شیوع ویروس کرونابا کاهش همراه بوده و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است.

وی افزود: بازگشت به زمان پیش از شیوع ویروس کرونا بسیار دشوار است و راه درازی برای بازگشت به زمان پیش از شیوع این ویروس وجود دارد.

وزیر انرژی الجزایر تصریح کرد: جی‌ئی‌سی‌اف نقش مهمی در بازار طبیعی گاز ایفا می‌کند و سازمان‌های بین‌المللی به این موضوع اذعان دارند.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف در این نشست درباره مسائل کنونی مربوط به صنعت گاز و حوزه‌های مرتبط از جمله ژئوپلیتیک، اقتصاد و پایداری انرژی و همچنین درباره افزایش تعداد اعضا، بودجه سالانه، جایزه جدید جی‌ئی‌سی‌اف و ششمین نشست سران جی‌ئی‌سی‌اف در سال ۲۰۲۱ گفت‌وگو می‌کنند.

در این نشست افزون بر بررسی نشریه‌های جی‌ئی‌سی‌اف، گزارش کوتاه‌مدت سالانه بازار گاز و چشم‌انداز جهانی گاز ۲۰۵۰، بولتن آماری سالانه رونمایی می‌شود.

الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، جمهوری اسلامی ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو و ونزوئلا، ۱۱ عضو اصلی جی‌ئی‌سی‌اف هستند و آنگولا، جمهوری آذربایجان، عراق، قزاقستان، مالزی، نروژ، عمان، امارات و پرو، به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.

کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز ۴۶ درصد از تولید گاز جهان، ۷۲ درصد از ذخایر گازی جهان، ۵۵ درصد از سهم انتقال گاز با خط لوله و ۶۱ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) را در اختیار دارند.

کد خبر 309494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =