پیمانکاران شریک راهبردی و تجاری شرکت انتقال گاز هستند

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران پیمانکاران را شریک راهبردی و تجاری این شرکت دانست و تأکید کرد: ما به دنبال کوچک‌سازی شرکت و رسیدن به اهداف، با مشارکت بخش خصوصی هستیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در نخستین نشست طرح شناسایی و آگاهی‌بخشی پیمانکاران فنی شرکت انتقال گاز که با حضور بعضی از پیمانکاران فنی برگزار شد، با اشاره به توسعه تأسیسات تقویت فشار گاز و خطوط لوله و ریسک‌های موجود در این زمینه، گفت: با هدف همکاری بیشتر در برون‌سپاری بهره‌برداری و نگهداشت تأسیسات و خطوط لوله فشار قوی گاز، تعمیرات ماشین‌آلات دوار و پیگرانی هوشمند و استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به وجود نداشتن مستندات ارزیابی برون‌سپاری، شناسایی پیمانکاران فنی یکی از چالش‌های مهم در امر برون‌سپاری بود که با اطلاع‌رسانی و فراخوان عمومی، پیمانکاران دارای صلاحیت و قوی شناسایی شدند تا با تبادل تجربه‌ها و با همکاری با یکدیگر، بتوانیم در حفظ منافع ملی و سازمانی قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی به عنوان مأموریت این شرکت، تصریح کرد: ساختار سازمانی و نیروی انسانی و استفاده از شرکت‌های خصوصی به عنوان شریک راهبردی و تجاری، دو رکن اصلی در انجام وظیفه انتقال گاز هستند که به صورت تفکر برد- برد دنبال می‌شود.

جمشیدی‌دانا درباره دارایی‌های شرکت انتقال گاز نیز گفت: بیش از ۳۷ هزار کیلومتر خطوط لوله، بیش از ۱۴ هزار کیلومتر حریم خطوط لوله، ۷۰۱ پیگ لانچر رسیور، ۱۳۶۶ حفاظت کاتدیک و ۲۳۲۲ ماشین‌آلات، ۳۱۷ واحد کمپرسوری و ۸۶ عدد تأسیسات تقویت فشار گاز، دارایی‌های شرکت انتقال گاز هستند که بخشی از آنها برون‌سپاری می‌شوند.

وی در این نشست به خدمات، شاخص‌های کلیدی عملکرد و نحوه پرداخت، بهینه‌سازی برنامه‌های نگهداری و تعمیرات اشاره کرد و افزود: با توجه به تدوین نقشه راه ۱۰ ساله از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۶، تاکنون برون‌سپاری هفت مورد از تأسیسات تقویت فشار گاز قطعی شده و در گام نخست از مرحله بعد، برون‌سپاری تأسیسات و یاردهای کم‌ریسک از مهرماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، به چگونگی برون‌سپاری دارایی‌های فیزیکی این شرکت اشاره کرد و گفت: ما در برون‌سپاری، یک شریک تجاری و راهبردی خواهیم داشت و بهره‌برداری و تعمیرات موردی و برنامه‌ای، حراست، تعمیرات اساسی، بازرسی فنی، امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست(اچ‌اس‌ئی) و نگهداشت ساختمان و محوطه نیز طبق برنامه زمان‌بندی شد پنج‌ساله، برون‌سپاری می‌شوند.

جمشیدی‌دانا در پایان درباره نحوه ارزیابی مناقصه‌گران اظهار کرد: این شرکت تابع قوانین و مقررات مناقصه‌ای شرکت‌های دولتی است و طبق فرآیند مناقصات، مناقصه‌گر با ثبت اسناد و مدارک در سامانه ستاد و ارزیابی کیفی و ارزیابی صلاحیت معرفی خواهد شد.

کد خبر 309548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =