۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
  • کد خبر: 309599
عملیات حفاری ۵ هدف اکتشافی امسال آغاز می‌شود

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از اجرا و پیگیری ۶ پروژه فعال در بخش مهندسی ساختمان این مجموعه خبرداد و اعلام کرد: عملیات حفاری پنج هدف اکتشافی امسال آغاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، محمد نصیری، رئیس اداره مهندسی ساختمان مدیریت اکتشاف گفت: هم‌اکنون ۶ پروژه فعال شامل چاه‌های نام آوران ۱و ۲، چاه تنگو، چاه ارتداغ، چاه هیرکان و چاه شاهینی در مهندسی ساختمان این مجموعه در حال پیگیری و اجراست.

وی با بیان اینکه مهندسی ساختمان مسئولیت‌هایی از جمله ساخت جاده، کمپ اسکان حفاری، ساخت سلر، پمپ سایت برای استقرار پمپ آب حفاری و ایجاد و احداث خط لوله آب و گودال گل حفاری و گودال و جاده سوخت را به عهده دارد، افزود: پس از آنکه مدیریت اکتشاف به این نتیجه رسید که چند چاه اکتشافی حفر کند، اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی)، نقشه‌برداری، مهندسی ساختمان و زمین‌شناسی با حضور در منطقه، مکان حفر چاه را نشانه‌گذاری می‌کنند و پس از آن ساخت جاده و سلر آن به اداره مهندسی ساختمان واگذار می‌شود و این اداره، کار نقشه‌برداری، طراحی و برآورد را انجام می‌دهد و برای ساخت جاده – عمدتاً مناطق اکتشافی بکر و فاقد جاده هستند – وارد عمل می‌شود.

رئیس اداره مهندسی ساختمان مدیریت اکتشاف درباره ۶ پروژه فعال این اداره توضیح داد: چاه‌های نام‌آوران ۱ و ۲ که در جاده قدیم خرمشهر – اهواز واقع شده، در مرحله بتن‌ریزی است. چاه تنگو در هندیجان در استان خوزستان در مرحله بتن‌ریزی است و هم‌زمان کار ایجاد جاده و کمپ در دستور کار است. چاه ارتداغ در پارس‌آباد استان اردبیل هم در مرحله ایجاد محوطه است. چاه هیرکان در گمیشان استان گلستان در حال آغاز بتن‌ریزی است و جاده و کمپ ساخته شده است. چاه شاهینی واقع در فیروزآباد استان فارس در مرحله خاک‌برداری برای ایجاد محوطه و کمپ و ساخت جاده است. این ۶ پروژه تقریباً در یک زمان آغاز شده‌اند و پروژه‌های نام‌آوران و تنگو پیشرفت ۷۰ درصدی و شاهینی پیشرفت ۱۰ درصدی دارد که حفاری چاه شاهینی به دلیل کوهستانی بودن به سال آینده موکول می‌شود.

کد خبر 309599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =