انجام مطالعات زمین‌شناسی مغزه‌های حفاری در دارخوین و اروند

شرکت ملی حفاری ایران با بهره‌گیری از متخصصان مجرب و تجهیزات فنی و آزمایشگاهی روزآمد، برای نخستین‌بار مراحل اجرای پروژه آنالیز و مطالعات زمین‌شناسی مغزه‌های حفاری در میدان‌های نفتی دارخوین و اروند را انجام داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی حسین‌زاده، کارشناس ارشد اداره زمین‌شناسی این شرکت گفت: این پروژه شامل خدمات مطالعات تخصصی و جامع زمین شناسی مغزه‌های سازند سروک، ایلام و فهلیان در میدان‌های نفتی پیش‌گفته است.

وی افزود: تا پیش از این همه این خدمات از طریق برون‌سپاری و در خارج از استان انجام می‌شد که در زمان حاضر با کاربست امکانات موجود شرکت و استفاده از توان نیروهای متخصص و توانمند شرکت انجام و زمینه صرفه‌جویی قابل توجهی برای سازمان ایجاد شد.  

کارشناس ارشد اداره زمین‌شناسی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در گذشته این خدمات به طور جزئی انجام می‌شد که می‌توان از ارجاع نخستین سرویس زمین‌شناسی مربوط به مغزه، از سوی دانشگاه صنعت نفت اهواز، درباره تهیه مقاطع نازک به روش Blue Dye برای تعداد ۳۸۰ نمونه، طبق زمان‌بندی دریافت تائید فنی این دانشگاه اشاره کرد.

حسین‌زاده با بیان اینکه پس از مغزه‌گیری از چاه‌ها، لزوم آغاز سریع و به‌موقع آنالیز نمونه‌ها عامل بسیار تعیین‌کننده در کیفیت نتایج حاصله خواهد بود، بیان کرد: از جمله مخاطرات پیش رو برای سلامت مغزه‌ها نحوه حمل‌ونقل در مسافت‌های طولانی است که برای ملی حفاری با توجه به اتکا مزیت‌های ذاتی مانند استقرار در محل مغزه‌گیری سبب حذف مخاطرات، هزینه‌های بالاسری و بسته‌بندی و انتقال مغزه‌ها به دیگر نقاط کشور یک دستاورد تلقی و سبب کسب امتیاز بسیار بالایی در مناقصات آینده می‌شود.  

وی دیگر مزایای اجرای این پروژه برای شرکت را  امکان آموزش تخصصی و عملی به کارشناسان شرکت‌های کارفرما و زمینه‌ساز درآمدزایی برای شرکت عنوان کرد و گفت: در صورت تداوم فعالیت‌ها در بخش مطالعات زمین‌شناسی مغزه‌ها، در آینده نزدیک شاهد تشکیل قطب مطالعاتی آنالیز و مطالعات مغزه در جنوب کشور با محور شرکت ملی حفاری ایران خواهیم بود.  

کارشناس ارشد اداره زمین‌شناسی شرکت ملی حفاری ایران افزود: این شرکت با توجه به در اختیار داشتن همه امکانات تخصصی و دانش فنی لازم، آمادگی انجام مشاوره و ارائه همه خدمات آنالیز زمین‌شناسی مغزه‌های حفاری را به شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های بخش خصوصی داراست.

کد خبر 309668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =