ارسال ۳ محصول پالایشگاه ایلام به واحد الفین پتروشیمی آغاز شد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از ارسال سه محصول تولیدی این پالایشگاه به پتروشیمی ایلام خبر داد و گفت: عملیات پمپاژ و انتقال سه محصول گاز مایع خام، میعانات گازی و اتان تولیدی این پالایشگاه، با هدف تأمین خوراک واحد الفین پتروشیمی ایلام، نیمه آبان‌ماه امسال با خط لوله آغاز شد.

به گزارش شانا، روح‌الله نوریان در این باره گفت: از آغاز راه‌اندازی این پالایشگاه به‌دلیل راه‌اندازی نشدن واحد الفین پتروشیمی ایلام، امکان دریافت این محصولات از سوی آن مجتمع میسر نبود که اکنون با تلاش همکاران و پیگیری مسئولان در شرکت ملی گاز و پالایشگاه ایلام برای تکمیل بخش مهمی از زنجیره ارزش گاز، این مهم در سال جهش تولید به ثمر رسید.

وی ادامه داد: ارسال این محصولات ضمن تأثیر قابل توجه در شاخص‌های تولیدی و درآمدی شرکت پالایش گاز ایلام، کاهش آلایندگی‌های محیط‌زیستی را در پی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه تاکنون میعانات گازی با تانکر به مبادی مصرف در کشور ارسال می‌شد، اظهار کرد: در چند سال اخیر ضمن مصرف بخشی از گاز اتان تولیدی به‌عنوان سوخت بویلرهای فشار پایین و تزریق بقیه به خط سراسری گاز، بخشی از گاز مایع خام نیز پس از برداشت میعانات گازی به مجتمع گاز پارس جنوبی برای جلوگیری از هدر رفت این محصولات، ارسال شده است. 

نوریان با بیان اینکه ۲۵ آبان‌ماه امسال با عملیات ارسال مستمر و هم‌زمان هر سه محصول میعانات گازی، گاز مایع خام و اتان به پتروشیمی نقطه عطفی در تاریخ تولید این شرکت از سال ۸۶  تاکنون رقم خورد، یادآور شد: تعهدات محصولات تولیدی فاز اول این پالایشگاه به عنوان خوراک پتروشیمی برای گاز اتان ۱۳۰ هزار تن، گاز مایع خام ۲۳۰ هزار تن و میعانات گازی یک و نیم میلیون بشکه در سال است که انتظار می‌رود برنامه افزایش این خوراک در فاز دوم این پالایشگاه تا ۵۰ درصد محقق شود.

کد خبر 309744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =