برآوردهای اولیه قیمت نفت در بودجه سال آینده ۴۰ دلار است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه قیمت ارز را در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفتیم، گفت: قیمت نفت را هنوز قطعی نکردیم، اما برآوردهای اولیه برای نفت، ۴۰ دلار برای هر بشکه است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت، امروز (چهارشنبه، ۲۸ آبان‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران از تأیید بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت خبر داد و گفت: بودجه در مهلت قانونی و پیش از ۱۵ آذرماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه از اول آذرماه کار روی تبصره‌های بودجه آغاز می‌شود، افزود: منابع بودجه ۱۴۰۰ از سه محل نفت، مالیات و انتشار اوراق مالی خواهد بود که در زمینه نفت، با توجه به میزان صادرات امسال تا مقداری که در شرایط مطلوب قادر به صادرات خواهیم بود، برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: هرچه در این زمینه مازاد داشته باشیم، صرف هزینه‌های جاری نمی‌شود، بلکه برای طرح‌های بزرگ، حمل‌ونقل شهری، توسعه دولت الکترونیک، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌های عمرانی که می‌توانند منشأ اثر باشند و حتی تقویت طرح تحول سلامت، استفاده خواهد شد.

نوبخت با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مالیاتی کشور به ما اجازه می‌دهد که به جای اتکا به نفت در بودجه، به سمت مالیات برویم، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان واگذاری و انتشار اوراق مالی به مراتب کمتر از امسال و در حد مصوبه‌ قانون برنامه ششم توسعه خواهد بود.

وی گفت: در این لایحه تلاش شد آن دسته از محورهای قابل اجرا درباره اصلاح ساختار بودجه در سال ۱۴۰۰ گنجانده شود و اگر چیزی هم باقی مانده، در اختیار مجلسی‌ها خواهد بود و می‌توانند در فرآیند بحث و بررسی بودجه آنها را اصلاح کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نرخ ارز را در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفتیم، افزود: قیمت نفت را هنوز قطعی نکردیم، اما برآوردهای اولیه برای نفت، ۴۰ دلار برای هر بشکه است.

کد خبر 309782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =