افزایش ۱۶ درصدی مصرف گاز در نیروگاه‌های استان فارس

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از افزایش ۱۶ درصدی گاز طبیعی در نیروگاه‌های این استان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی اظهار کرد: مقدار سوختی که پنج نیروگاه فارس در ۶ ماه نخست امسال دریافت و مصرف کردند، ۳ میلیارد و ۸۰۴ میلیون و ۴۳۶ هزار مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه مصرف گاز نیروگاه‌ها در مدت مشابه پارسال، ۳ میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۷۴۳ هزار  مترمکعب بود، گفت: مصرف گاز در این نیروگاه‌ها ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تأکید کرد: با گازرسانی صحیح و به‌موقع به نیروگاه‌های استان و تأمین گاز آنها، مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌های یک، دو و سه کازرون، جهرم، حافظ و سیکل ترکیبی به حدود صفر رسیده است که امیدواریم مصرف گاز در نیروگاه‌ها بدون اعمال محدودیت مصرف، تا پایان امسال استمرار داشته باشد.

حسینی درباره مصرف گاز صنایع استان فارس نیز توضیح داد: صنایع عمده و فوق عمده استان، بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گاز استان فارس هستند، به‌طوری که مصرف گاز در صنایع سیمان از ابتدای امسال ۲۶۱ میلیون و ۴۰۸ هزار مترمکعب، صنایع فولاد و ذوب آهن ۳۴۸ میلیون و ۲۵۶ هزار مترمکعب، پتروشیمی‌ها ۸۵۸ میلیون و ۵۳۴ هزار مترمکعب و پالایشگاه‌ها ۱۰۲ میلیون و ۱۳ هزار مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۸۵ درصدی گازرسانی به صنایع استان، تصریح کرد: این شرکت توانسته در برنامه‌ریزی‌های مربوط به گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها به اهداف تعیین‌شده خود دست یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس یادآور شد: شتاب‌بخشی به روند گازرسانی به صنایع، افزون بر جهش تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، سبب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط‌زیست می‌شود.

حسینی گفت: هم‌اکنون با تلاش‌های صنعتگران گاز فارس بیش از ۸ هزار و  ۱۸۶ واحد صنعتی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

در این باره بیشتر بخوانید؛

«گازرسانی به نیروگاه‌ها»؛ اقدامِ ماندگار صنعت گاز برای حفظِ محیط زیست

کد خبر 309976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =