خطوط آسیب‌دیده گاز در سیل لرستان مقاوم‌سازی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان از تکمیل طرح‌های مقاوم‌سازی و بازسازی نقاط آسیب‌دیده ناشی از سیل سال ۹۸ در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، کرم گودرزی با اشاره به خسارت‌های ناشی از وقوع سیل سال ۹۸ در استان لرستان، گفت: سیلاب گسترده در بسیاری از مناطق لرستان از جمله خرم‌آباد، دوره چگنی و پلدختر سبب تخریب زیرساخت‌های گازرسانی استان به‌ویژه خطوط تغذیه گاز در محدوده رودخانه‌ها و مسیل‌ها شده بود که این مشکل آن زمان به‌طور موقت برطرف شد، اما با توجه به حجم خرابی به بار آمده، بازسازی و مقاوم‌سازی تأسیسات و خطوط گاز به برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری جدی نیاز داشت که در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی افزود: با  بررسی‌های میدانی مشخص شد حدود ۵۰۰ نقطه دچار آسیب شده است و به بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارد که با توجه به کمبود وقت و اهمیت موضوع، مقرر شد بازسازی و اصلاح‌ این نقاط با استفاده از توان نیروهای داخلی شرکت گاز انجام شود.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان، بازسازی و مقاوم‌سازی بیش از ۴۵۰ نقطه آسیب‌دیده در دستور کار معاونت امور بهره‌برداری و سایر واحدهای عملیاتی و ستادی شرکت گاز استان لرستان قرار گرفت که با استفاده از تجهیزات و افراد متخصص در شرکت و رعایت کامل نکات ایمنی، به‌کارگیری مقررات و استانداردهای لازم و شتاب در اجرای امور به دلیل فرارسیدن فصل سرد و احتمال وقوع سیلاب‌های مشابه، همه طرح‌های دارای اولویت در مناطق سیل‌زده در استان تکمیل شد.

گودرزی تصریح کرد: استفاده از توان کارکنان و منابع داخلی شرکت برای پروژه‌های بازسازی و مقاوم‌سازی در سال ۹۹، سبب صرفه‌جویی ۴۰ میلیارد ریالی از منابع بیت‌المال نیز شد.

کد خبر 310227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =