آماده‌باش شبانه‌روزی ملی حفاری برای مقابله با سیلاب خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر فعالیت موج بارشی در استان‌های مختلف از جمله خوزستان و احتمال بروز سیلاب در این استان، این شرکت با بسیج امکانات در حالت آماده‌باش ۲۴ ساعته قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی با بیان اینکه ملی حفاری یکی از اعضای فعال ستاد بحران استان خوزستان است، افزود: با توجه به شرایط بارندگی و افزایش سطح رواناب‌ها در مناطق شهری و روستایی خاصه نقاط همجوار رودخانه‌های کارون و دز و کرخه، وضع آب و هوا و میزان بارندگی‌ها به‌طور مستمر رصد می‌شود تا در صورت لزوم این شرکت نیز در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و امدادی به وظایف خود در راستای مسئولیت‌های اجتماعی عمل کند.

وی به بارندگی‌های چند روز اخیر در استان اشاره و اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی و اعلام ستاد بحران استانداری خوزستان، با افزایش جاری شدن آب‌ در خیابان‌ها، معابر، محله‌ها و جاده‌های برون‌شهری و برخی مناطق مسکونی در حوزه جغرافیایی کلانشهر اهواز و شهرستان‌های کارون و ماهشهر، بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی شرکت بلافاصله برای ارائه خدمات نسبت به ساماندهی تجهیزات اقدام کردند.

موسوی گفت: در این ارتباط طی دیروز و امروز (۹ و ۱۰ آذرماه) یک گروه تخصصی به همراه یک دستگاه پمپاژ فشار قوی (پمپ تراک) به سربندر در شهرستان ماهشهر اعزام شد و سه دستگاه پمپ دیزل و کف‌کش و دو دستگاه خودرو سبک در اختیار ستاد بحران فرمانداری اهواز و کارون قرار گرفت و مراتب آمادگی شرکت برای حضور به‌موقع در موارد ضروری به اطلاع استاندار و ستاد بحران استان رسید.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: پمپ تراک اعزامی به شهرستان ماهشهر با هماهنگی ستاد بحران آن شهرستان شب گذشته در فاز یک سربندر مستقر شد و عملیات پمپاژ و تخلیه آب‌های سطحی در این موقعیت را به میزان ۱۰ بشکه در دقیقه آغاز کرد و تا جمع‌آوری کامل آب‌های سطحی در منطقه مستقر خواهد بود. دیشب همچنین جمعی از بسیجیان عضو پایگاه مقاومت بسیج  شرکت به کمک شهروندانی شتافتند که به سبب بالا آمدن سطح آب در خیابان‌ها و برخی مناطق مسکونی اهواز و کوت‌عبدالله با مشکل مواجه شده بودند.

کد خبر 310234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =