افزایش تولید نفت اوپک پلاس تأثیر منفی بر بازار نفت نمی‌گذارد

بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد که انتظار نمی‌رود افزایش تولید نفت اوپک پلاس تأثیر منفی بر حفظ تعادل بازار نفت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس روز پنجشنبه (۱۳ آذرماه) در یادداشتی اعلام کرد که تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید نفت این ائتلاف از ماه آینده میلادی، در پی افزایش تقاضای نفت و سوخت به‌دلیل تولید واکسن‌های ویروس کرونا متعادل می‌شود.

وزیران نفت و انرژی عضو ائتلاف اوپک پلاس روز پنجشنبه در دوازدهمین نشست وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک توافق کردند کاهش تولید نفت خود را از ماه ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند که در پی آن کاهش تولید کنونی روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز تعدیل می‌شود.

گلدمن ساکس اعلام کرد: تصمیم اوپک پلاس به شکل هماهنگ و با تمرکز بر رشد عرضه نفت و کاهش ذخیره‌سازی نفت خام، برآورد ما مبنی بر تثبیت افزایش و پایدار قیمت نفت تا سال ۲۰۲۱ را تقویت می‌کند.

این بانک آمریکایی همچنین در یادداشت خود پیش‌بینی ۱۲ ماهه خود برای قیمت شاخص نفت خام برنت را در سطح ۶۵ دلار برای هر بشکه حفظ کرد.

کد خبر 310352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =