وزارت نفت و معاونت امور زنان ریاست جمهوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نفت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به‌منظور استفاده از ظرفیت زنان در بهینه‌سازی مصرف انرژی، صبح امروز (شنبه، ۱۵ آذرماه) از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری وزارت نفت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور بین بیژن زنگنه، وزیر نفت و معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و با حضور علی مبینی دهکردی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و فاطمه تندگویان، مشاور ارشد وزیر نفت در امور بانوان و خانواده امضا شد.

هدف از اجرای این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت زنان به‌عنوان نیمی از جامعه برای نهادینه‌سازی فرهنگ بهینه‌سازی مصرف انرژی در خانواده‌ها به‌ویژه در بخش‌ خانگی است.

این اقدام به‌منظور اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره کاهش مصرف انرژی که بندهایی از آن مربوط به رسالت امور زنان و خانواده در این باره است، پس از ماه‌ها گفت‌وگو و بررسی بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، امور بانوان و خانواده وزارت نفت با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرایی شده است.

در این تفاهم‌نامه دو هدف اصلی تغییر اصلاح الگوی مصرف در خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت‌های خالی دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی (تحصیل کرده در رشته‌های مرتبط) و آموزش‌ آنان و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی، رسانه ملی و فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار در خانواده‌ها مدنظر قرار گرفته است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو طرف، کارگروهی بین دو دستگاه، تشکیل و اقدام‌های مؤثر در این زمینه از طریق تشکیل استارت‌آپ‌ها به‌ویژه در استان‌ها، تشکیل کارگروه‌های استانی با کمک استانداری‌ها و معاونت‌های امور زنان و خانواده استانی و شهرداری‌ها پیگیری و اجرایی می‌شود.

کد خبر 310356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =