دانمارک در سال ۲۰۵۰  استخراج نفت و گاز را متوقف می‌کند

دانمارک در سال ۲۰۵۰ میلادی برداشت نفت و گاز از ذخایر موجود در دریای شمال را متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کپنهاگ، پارلمان دانمارک روز پنجشنبه (۱۳ آذرماه) با اکثریت آرا طرح دولت این کشور مبنی بر توقف اکتشاف و استخراج نفت و گاز در دریای شمال تا سال ۲۰۵۰ میلادی و لغو آخرین مجوز صادرشده در این زمینه را تصویب کرد.

آینده عملیات نفت و گاز دانمارک در دریای شمال پس از موافقت پارسال این کشور اسکاندیناوی با یکی از بلندپروازانه‌ترین اهداف آب و هوایی جهان مبنی بر کاهش ۷۰ درصدی انتشار آلاینده‌ها تا سال ۲۰۳۰ و خنثی شدن از لحاظ آب و هوایی در سال ۲۰۵۰، به مسئله‌ای سیاسی تبدیل شد.

این توافق که اواخر روز پنجشنبه به تصویب قانونگذاران رسید، هشتمین دوره صدور مجوز و هرگونه مناقصه آینده را لغو می‌کند، این در حالی است که سال ۲۰۵۰ آخرین سال استخراج سوخت‌های فسیلی دانمارک در دریای شمال است.

دان یورگنسن، وزیر اقلیم دانمارک، در بیانیه‌ای در این زمینه گفت: در حال پایان دادن به دوران سوخت‌های فسیلی هستیم.

هشتمین دوره صدور مجوز پس از انصراف شرکت بزرگ انرژی توتال از روند مناقصه در ماه اکتبر با تردید بسیاری روبه‌رو شد و تنها یک متقاضی باقی مانده بود.

دانمارک بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت و گاز در اتحادیه اروپاست، نروژ و انگلیس که هر دو نسبت به دانمارک تولیدکنندگان بسیار بزرگ‌تری هستند عضو این اتحادیه نیستند.

انتظار می‌رود دانمارک سال ۲۰۲۰ میلادی، ۸۳ هزار بشکه نفت خام و ۲۱ هزار بشکه معادل نفت خام تولید کند.

وزارت آب و هوا، انرژی و تأسیسات دانمارک برآورد کرده است که مناقصه لغوشده و پایان استخراج در سال ۲۰۵۰، ۱۳ میلیارد کرون دانمارک (۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار) به این کشور ضرر می‌رساند.

کد خبر 310394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =