ضرورت گسترش همکاری تهران و وین

سفیر ایران در اتریش بر ضرورت گسترش همکاری ایران و اتریش تأکید کرد و گفت: ایران دارای ظرفیت بالایی در بخش فنی است.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس باقرپور اردکانی امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذرماه) در ششمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش با اشاره به اینکه این کارگروه یکی از فعال‌ترین گروه‌های مشترکی است که در شناسایی زمینه‌های همکاری دوجانبه نقش مهمی داشته است، اظهار کرد: من اطمینان دارم نشست امروز نتایجی مثبت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گروه‌های کاری مشترک در همکاری سازنده و توسعه مناسبان میان نهادهای دولتی و بنگاه‌های اقتصادی هر دو کشور بی‌گمان اهمیت بسیاری دارد، افزود: ظرفیت همکاری تهران و وین به‌دلیل تحریم‌های ایران با کاهش همراه شده است، اما امیدوارم دو طرف به همکاری، طرح ایده‌ها و سازوکارهای نوآورانه در گسترش همکاری‌های دوجانبه ادامه دهند.

سفیر ایران در اتریش با اشاره به ظرفیت‌های فنی موجود در بخش انرژی ایران و توان بالای متخصصان ایرانی به‌عنوان یکی از محورهای گسترش همکاری، گفت: تهران و وین می‌توانند از این ظرفیت در چارچوبی متقابل بهره‌مند شوند.

باقرپور ادامه داد: ایران و اتریش می‌توانند برای تدوین برنامه‌ای مشترک در زمینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی بخش پایین‌دستی صنعت نفت و گاز با هم همکاری کنند.

وی با این پیشنهاد که نشست مشترک ایران و اتریش با همکاری اتاق بازرگانی دو کشور بلافاصله پس از پایان بحران کرونا در تهران یا وین برگزار شود، تأکید کرد: سفارت ایران در اتریش از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کند. امیدواریم با روشی کارآمد و ثمربخش به اهداف این گروه‌های کاری دست یابیم.

ششمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش با حضور سفیران دو کشور امروز از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

کد خبر 310585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =