۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
  • کد خبر: 310660
ساخت خط لوله گازی نورداستریم-۲ ازسر گرفته شد

ساخت خط لوله گازی نورداستریم-۲ در آب‌های کم‌عمق آلمان ازسر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، مجری احداث طرح خط لوله گازی نورداستریم-۲ اِی‌جی روز جمعه (۲۱ آذرماه) اعلام کرد که ساخت خط لوله گاز نورداستریم-۲ ازسر گرفته شده است. شناور فورتونا عملیات لوله‌گذاری را در منطقه انحصاری اقتصادی آلمان انجام می‌دهد.

این شرکت اظهار کرد که شناور فورتونا بخشی از این خط لوله انتقال گاز به طول ۲.۶ کیلومتر را در منطقه اقتصادی انحصاری آلمان و در آب‌هایی با عمق کمتر از ۳۰ متر نصب خواهد کرد.

براساس اعلام این شرکت، همه کارهای ساخت‌وساز به‌طور کامل مطابق مجوزهای دریافتی انجام و عملیات ساخت‌وساز بیشتر در بخش دریایی این پروژه نیز اعلام می‌شود.

مجری این پروژه در پایان ماه نوامبر اعلام کرد که قصد دارد لوله‌گذاری را طی ماه دسامبر در منطقه انحصاری اقتصادی آلمان ازسر گیرد.

از ابلاغیه‌ای که به دریانوردان توسط اداره فدرال راه‌های آبی و کشتیرانی آلمان در استرالسوند منتشر شد، می‌توان دریافت که فعالیت در آب‌های آلمان تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

شناور فورتونا که کار روی خط لوله نورد استریم را در آب‌های کم‌عمق آدلرگراند انجام خواهد داد، صبح روز جمعه به محل نصب خط لوله انتقال گاز نزدیک شد.

سه کشتی یدک‌کش و همچنین کشتی‌های روسی در کنار فورتونا در دریای بالتیک مشغول انجام این پروژه خواهند بود.

پروژه نورد استریم-۲ شامل ساخت دو خط لوله با ظرفیت کلی ۵۵ میلیارد مترمکعب در سال از سواحل روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان می‌شود.

پیشرفت روند اجرایی طرح ساخت این خط لوله تاکنون به ۹۳ درصد رسیده است، فعالیت در ماه دسامبر ۲۰۱۹ پس از آنکه شرکت سوئیس آلسیز عملیات لوله‌گذاری را به‌دلیل تحریم‌های احتمالی آمریکا رها کرد، متوقف شده بود.

کد خبر 310660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =