۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 310696
نفتکش عربستانی در بندر جده طعمه حریق شد

شرکت حمل‌ونقل هافنیا اعلام کرد که یک نفتکش متعلق به این مجموعه در بندر جده عربستان در اثر اصابت جسمی خارجی دچار انفجار و آتش‌سوزی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، شرکت حمل‌ونقل هافنیا روز دوشنبه (۲۴ آذرماه) اعلام کرد که در اثر اصابت جسمی ناشناس به نفتکش‌ بی‌دبلیو راین در بندر جده عربستان هنگام تخلیه بار دچار حریق و انفجار شد.

در بیانیه این شرکت آمده است که نفتکش بی‌دبلیو راین هنگام تخلیه بار در جده در ساعت ۴۰ دقیقه بامداد به وقت محلی در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ (دوشنبه، ۲۴ آذرماه) هدف اصابت جسمی خارجی قرار گرفت که سبب انفجار و آتش‌سوزی در این نفتکش شد.

این شرکت با اعلام اینکه آتش در نفتکش خاموش شده و هیچ‌کس در این انفجار زخمی نشده است، افزود: بخشی از بدنه کشتی آسیب دیده است.

هافنیا گفت: ممکن است از نفتکش نشت رخ داده باشد، اما این مسئله هنوز تأیید نشده است و ابزارهای دقیق ما نشان می‌دهد که حجم محموله موجود در کشتی به اندازه پیش از حادثه است.

براساس داده‌های هافنیا و رفینیتیو ایکون، این نفتکش با پرچم سنگاپور، توانایی حمل ۶۰ تا ۸۰ هزار تن فرآورده‌های نفتی سبک و میان تقطیر را دارد.

این داده‌ها نشان داد که این نفتکش در ششم دسامبر (۱۶ آذرماه) حدود ۶۰ هزار تن بنزین را از بندر ینبع بارگیری کرده بود و هم‌اکنون ۸۴ درصد ظرفیت آن تکمیل است.
 

کد خبر 310696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =