حادثه خط لوله مارون- اصفهان به‌طور کامل مهار شد

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: آتش ناشی از جاری شدن نفت خام در حادثه خط لوله مارون به‌طور کامل مهار و بخش آسیب دیده خط لوله ترمیم شد و پس از بررسی و اقدام‌های لازم، به‌زودی خط لوله عملیاتی می‌شود.

قاسم عرب یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اعلام کرد که خوشبختانه این حادثه هیچ آسیب جانی برای ساکنان و مردم روستاهای اطراف و همجوار مسیر خط و نیروهای امدادی نداشته و شرایط به‌طور کامل تحت کنترل است.

وی تأکید کرد: نیروهای عملیاتی، متخصص و امدادی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تا پایان پاکسازی، ایمن‌سازی کامل و مدیریت بحران در منطقه حضور دارند و به کار خود ادامه خواهند داد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران که در محل حادثه حضور داشته و نسبت به بررسی حادثه اقدام می‌کند، تأکید کرد: با دستور علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حضور به‌موقع نیروهای بهره‌بردار و متخصص شرکت خطوط لوله و مخابرات، نیروهای محلی، استانی و نیروهای امدادی و نظامی و انتظامی و با انجام عملیات شبانه‌روزی از طریق ایجاد سد در کانال به‌منظور جلوگیری از پیشروی بیشتر نفت، موفق شدیم در کمتر از ۲۴ ساعت حادثه‌ای با این وسعت و ابعاد را بدون کوچک‌ترین حادثه انسانی به‌طور کامل مهار کنیم.

به گزارش شانا، حوالی ظهر روز یکشنبه (۲۳ آذرماه) به‌دلیل رانش زمین و شکستگی خط لوله انتقال نفت مارون به اصفهان و سرازیر شدن نفت خام در دره‌ای بزرگ واقع در منطقه سرخون، عملیات گسترده‌ای برای ترمیم و رفع پارگی و مهار آتش از نخستین لحظه‌ها پس از این حادثه آغاز شد.

کد خبر 310715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =