بخشی از خط لوله نفت مارون - اصفهان ایمن‌سازی شد

آسیب‌دیدگی بخشی از خط لوله انتقال نفت خام مارون ـ اصفهان در محدوده کیلومتر ۱۵۴ در پی فعالیت سامانه بارشی مونسون و بارندگی‌های سیلابی در ارتفاعات خوزستان و ایجاد فرورفتگی ناشی از برخورد سنگ به خط لوله انتقال نفت خام در محدوده کیلومتر ۳۰۵+۱۵۴ به همت کارکنان منطقه اصفهان شناسایی و در شرایط ناپایدار جوی ایمن شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، محمدحسن بگی، معاون فنی منطقه در این باره گفت: بارندگی‌های اخیر استان خوزستان حدفاصل مراکز انتقال نفت شماره‌ ۳ (شهید ملک باغملک) و شماره ۴ (شهید مرزبان ایذه) باعث آب‌بردگی‌های متعدد و بیرون‌افتادگی خط لوله در چند نقطه شد که بلافاصله گروه‌های تعمیرات خط، خوردگی و ترابری با آمادگی کامل در محل حاضر شدند و آسیب به‌وجودآمده حاصل از برخورد سنگ به خط لوله در کیلومتر ۳۰۵+۱۵۴ شناسایی و نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام شد.

وی افزود: در این عملیات با توجه به حجم سنگ‌های بالادست و ریزشی بودن آن، گروه اعزامی واحد ترابری سنگین بیش از ۲۰۰ مترمکعب سنگ را با دقت و سرعت بالا جابه‌جا و شرایط را برای خاکبرداری خط، نصب، جوشکاری هافسل و پوشش خط لوله آماده کردند.

غلامرضا گودرزی، رئیس تعمیرات خط منطقه نیز در این باره گفت: عملیات ایمن‌سازی با نصب و جوشکاری یک جفت هافسل (نیم پیل) به طول یک‌ونیم متر و پوشش آن با نظارت مدیر و معاون فنی منطقه در شرایط جوی نامناسب و تا پاسی از شب انجام شد.

وی بیان کرد: نیروهای اعزامی منطقه اصفهان، پوشش، خاکریزی و ایمن‌سازی مسیر خط لوله انتقال نفت خام در کیلومترهای ۶۹۴+۱۵۵ و ۱۵۴+۳۰۵ را نیز انجام دادند.

کد خبر 460594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =