۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
  • کد خبر: 310731
روند برق‌رسانی طرح ملی گوره - جاسک بررسی شد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در بازدید از کارخانه ایران ترانسفو، از نزدیک روند پیشرفت ساخت ترانسفورماتورهای طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره – جاسک را بررسی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی دیروز (یکشنبه، ۲۳ آذرماه) از کارخانه ایران ترانسفو و شرکت پارس سوئیچ بازدید کرد.

کارخانه ایران ترانسفو به‌عنوان سازنده ترانسفورماتورهای قدرت فوق توزیع و توزیع، سازنده ترانس‌های مورد نیاز برای سیستم برق‌رسانی به طرح ملی و راهبردی گوره جاسک است. ۱۶ دستگاه از این ترانس‌ها، ترانس‌های قدرت با توان ۲۰۰، ۱۶۰ و ۵۰ MVA است.

با توجه به طول خط لوله برای ارسال نفت خام از گوره – جاسک، پنج تلمبه‌خانه برای افزایش فشار نفت انتقالی و دو ایستگاه توپک‌رانی به همراه تأسیسات ذخیره و بارگیری در نظر گرفته شده است که عملیات احداث و توسعه پنج پست بالادست مربوط به برق منطقه‌ای، احداث ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال برق با سطح ولتاژهای ۲۳۰، ۱۳۲ و۶۳ کیلوولت برای انتقال برق و احداث پنج پست تبدیل ولتاژ برای برق‌رسانی به این پنج ایستگاه و دو ایستگاه توپک‌رانی‌ به‌عهده بخش برق‌رسانی است که قرار است در دو فاز  تکمیل و نهایی شود.

در فاز نخست طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده راه‌اندازی پست‌های برق تلمبه‌خانه‌های شماره ۲ و ۴ هدف‌گذاری و در فاز دوم برق‌رسانی به همه تأسیسات در نظر گرفته شده است.

یکی از نکات این پروژه، ساخت چهار دستگاه ترانس قدرت در مدت زمان پنج ماه برای نخستین بار است و به این ترتیب طرح ملی و راهبردی خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک نصاب دیگری را در دفتر نخستین‌های خود به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، ‌آزمایش عملکردی ترانس‌های فاز نخست انجام شده و اقدام‌ها برای بارگیری و حمل به کارگاه تا پایان آذرماه امسال انجام می‌شود.

شایان ذکر است بقیه ترانس‌های کمکی نیز ظرف سه هفته آینده آزمایش و به کارگاه حمل می‌شود. با توجه به اولویت پروژه، همه تجهیزات مربوط به این پست‌ها در این بخش ساخته شده است و بخشی از آن به کارگاه ارسال شده و بقیه آنها نیز این هفته ارسال می‌شود.

کد خبر 310731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =