صرفه‌جویی ۶.۵ میلیارد ریالی با تعمیر دیزل ژنراتور زاگرس جنوبی

تعمیر یک دستگاه دیزل ژنراتور در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان و پیوستن آن به چرخه تولید، بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صرفه‌جویی اقتصادی رقم زد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، محمد نجفی، رئیس منطقه عملیاتی پارسیان درباره تعمیر این دستگاه ژنراتور گفت: این دستگاه دیزل ژنراتور با توان ۲۵۰ کیلووات به‌دلیل برخی اشکالات فنی غیرعملیاتی شده بود که در سال جهش تولید و با هدف استفاده بهینه از همه ظرفیت‌ها و منابع، پس از تعمیرات اساسی و تعویض برخی قطعات موردنیاز عملیاتی شد.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام‌شده، تأمین و جایگزینی یک دستگاه جدید از این نوع دیزل ژنراتور ۷ میلیارد ریال هزینه دارد و این در حالی است که تعمیر دیزل ژنراتور موجود تنها حدود ۴۵۰ میلیون ریال هزینه داشته است.

رئیس منطقه عملیاتی پارسیان قسمت‌های تعمیرشده این دیزل ژنراتور را شامل سیستم‌های نشت‌بندی، میل‌لنگ، پیستون، اگزوز، تابلو برق، استارت، رادیاتور و موارد دیگر عنوان و اظهار کرد: به‌منظور افزایش ضریب ایمنی این دستگاه، برخی ادوات ایمنی روی آن نصب‌ شده است.

نجفی تعمیر این دیزل ژنراتور را حاصل دانش فنی متخصصان تعمیرات مکانیک، ترابری و تدارکات کالای منطقه عملیاتی پارسیان و مهندسی تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و با همکاری بخش خصوصی و استفاده از منابع داخلی دانست.

منطقه عملیاتی پارسیان شامل چهار میدان فعال عملیاتی تابناک، هما، شانول و وراوی در جنوب استان فارس و تأمین‌کننده خوراک موردنیاز پالایشگاه گاز پارسیان در بخش بالادستی حوزه صنعت نفت است.

کد خبر 310807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =