تولید روزانه گاز شرکت نفت و گاز شرق به ۶۵ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با تأکید بر اهمیت تأمین گاز به‌ویژه در شرایط بحران و فصل زمستان از آمادگی کامل و حتی هشت درصد بالاتر از رقم تکلیفی و روزانه ۶۵ میلیون مترمکعب گاز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدابوالحسن محمدی با اشاره به آمادگی کامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق برای تولید و تأمین گاز مصرفی استان‌های شمال و شمال شرق کشور اظهار کرد: به‌طور معمول از آذرماه شاهد کاهش دما هستیم و به نوعی تولید زمستانی شرکت آغاز می‌شود. امسال، کاهش دما و ورود به فصل سرما از اواخر آبان‌ماه آغاز شد و از این جهت تولید زمستانی نیز زودتر آغاز شده است.

وی از مخزن ذخیره‌سازی شوریجه به‌عنوان پشتیبان تولید در فصل زمستان یاد کرد و افزود: امسال با تزریق یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون مترمکعب گاز در هشت ماه امسال، بالاترین رکورد ذخیره‌سازی را در مخزن شوریجه D داشته‌ایم که این مقدار نسبت به مدت مشابه پاریال، ۲۸ درصد افزایش داشته است. در ضمن هم‌اکنون روزانه ۱۷.۲ میلیون مترمکعب نیز به عنوان بالاترین رکورد بازتولید از این مخزن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموع گاز تولیدی از ابتدای سال تاکنون، ۹ میلیارد  و ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز است که این رقم چهار درصد بالاتر از تولید تکلیفی است.

بر اساس این گزارش، تولید پایدار گاز به‌ویژه در فصل زمستان نیازمند پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و انجام اقدام‌های لازم برای مقابله با شرایط اضطراری است و این مهم در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق همه ساله و به‌طور کامل و دقیق انجام می‌شود، در ضمن هم‌اکنون این مجموعه آمادگی کامل را برای تولید زمستانی دارد، همچنین برنامه‌ریزی و انجام درست تعمیرات اساسی بخش‌های مختلف تأسیساتی، پایش مستمر وضع و انجام خدمات پشتیبانی از جمله اقدام‌های لازم برای آمادگی و تولید پایدار گاز انجام شده  است.

کد خبر 310841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =