اجرای ۶۲ پروژه تحقیق و توسعه در هلدینگ خلیج فارس

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با معرفی سه شرکت برتر این هلدینگ در حوزه پژوهش، هم‌زمان با هفته پژوهش، گفت: ۶۲ پروژه تحقیق و توسعه در شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج فارس در حال انجام است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مجتی‌طاهری‌ نجف آبادی روز گذشته (چهارشنبه، ۲۶ آذرماه) در آیین معرفی شرکت‌های برتر مجموعه هلدینگ خلیج فارس در حوزه پژوهش با اشاره به اولویت این هلدینگ در استفاده از توان داخلی، گفت: در حال حاضر ۶۲ پروژه تحقیق و توسعه در شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج فارس در حال انجام است و سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ میلیون دلار و ۲۶۲ میلیارد ریال برای تولید محصولات جدید، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و همچنین ارتقای فناوری و رفع موانع تولید صورت‌گرفته است.

وی تصریح کرد: در این زمینه از توان شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها، مراکز عالی پژوهشی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهش و فناوری پتروشیمی استفاده کرده‌ایم و موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی هم با این ارگان‌ها داریم که امیدواریم بتوانیم این کار را تداوم بخشیم.

طاهری نجف‌آبادی، سیاست هلدینگ خلیج فارس را سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و پژوهش برای رسیدن به دانش فنی و فناوری روز و توسعه محصولات عنوان کرد و افزود: سه شرکت پتروشیمی نوری، شهید تندگویان و کارون به عنوان شرکت‌های برتر هلدینگ در حوزه پژوهش و توسعه انتخاب شدند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس، تصریح کرد: تولید محصولات جدید، تعریف پروژه‌های متعدد پژوهشی و همچنین اختصاص بودجه و زمان به کارهای پژوهشی و میزان دستیابی به اهداف تعیین‌شده در این پروژه‌ها از شاخص‌های اصلی انتخاب شرکت‌های برتر در این حوزه بود و امیدواریم تجربه این شرکت در سایر شرکت‌های تابع هم تداوم یابد و دانش و تجربه کسب‌شده در اختیار سایر شرکت‌ها حتی خارج از مجموعه هلدینگ هم گذاشته شود.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیری به امضای جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از تقی صانعی، مدیرعامل پتروشیمی نوری، سیدرضا قاسمی شهری، مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان و علیرضا صدیقی‌زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون به‌عنوان شرکت‌های برتر در حوزه پژوهش قدردانی شد.

کد خبر 310861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =