حفظ توان بازگشت به تولید حداکثری در مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: توانایی بازگشت به تولید حداکثری نفت را در این شرکت حفظ کرده‌ایم و برای بازگشت به سقف تولید مصوب وزارت نفت آمادگی داریم.

به گزارش شانا، احمد محمدی با بیان این مطلب افزود: امید زیادی داریم تحریم‌ها در آینده برطرف شود و شاهد حداکثر تولید و صادرات و بازپس‌گیری حق‌مان در اوپک باشیم.

وی با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اقدام‌های مورد نیاز برای بازگشت به تولید را آغاز کرده است، یادآور شد: البته این اقدام‌ها در گذر زمان همیشه در حال انجام بوده و با توجه به سیاست جدید دولت و وزارت نفت این مسئله با شدت و سرعت بیشتری در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

محمدی توضیح داد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با وجود کاهش تولید دوره تحریم‌ها، براساس وظیفه ذاتی خود همواره در پی تولید حداکثری بوده و این آمادگی همواره مدنظر و در برنامه کاری ما بوده است. در این راستا براساس یک برنامه پایشی و مدون از سوی ستاد این شرکت، شرکت‌های بهره‌بردار و مدیریت‌ها و ادارات ستادی پیگیر این موضوع بوده‌ایم و در این مسیر یک‌سری اقدام‌ها و پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت که به واسطه این فعالیت‌ها اکنون در وضعی هستیم که هر زمانی که مأموریت بازگشت به تولید حداکثری داده شود، به محض ابلاغ توسط وزارت نفت، تقریباً همه تولید پیش از تحریم، قابل تحقق خواهد بود.

وی با بیان اینکه این امکان هست که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به میزان تولیدی که قبل از تحریم‌ها یعنی اردیبهشت ۹۷ داشتیم، دست یابیم، ادامه داد: برنامه پایش در دوره قبل هم بود، گرچه در آن دوره از تحریم، فشار کمتر بود. در این دوره میزان فشارها و مشکلات روی صنعت نفت بیشتر بود. در واقع باید بگویم که تحریم‌های این مقطع با هیچ دوره‌ای حتی با جنگ تحمیلی هم قابل مقایسه نیست، اما براساس تمهیدات ویژه در برنامه پایشی توانایی بازگشت به تولید حداکثری را حفظ کردیم.

به گفته محمدی، با وجود تحریم‌ها، تولید خوراک پالایشگاه‌ها به صورت کامل و بدون لحظه‌ای توقف تداوم داشته است. افزون بر آن، نزدیک به ۱۵ هزار قلم کالا با همکاری شرکت‌های داخلی بومی‌سازی شده است و البته مشکلاتی برای برخی از کالاها که باید از خارج تأمین می‌شد، وجود داشت، اما نکته اصلی این است که تحریم‌کنندگان به هدفشان نرسیدند.

وی گفت: معتقدم سربازان خط مقدم با فرماندهی مناسب حوزه وزارت در این جنگ اقتصادی سربلند بودند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب درباره آخرین وضع طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت این شرکت هم عنوان کرد: پیشرفت بسته‌های ۲۸ مخزن از ۱۴ درصد تا بالای ۶۵ درصد متغیر است و آثار تولیدی برخی از طرح‌های این مجموعه از جمله طرح‌های منصوری، کبود و نرگسی در دو سه ماه آینده محقق می‌شود. بخش عمده‌ای از آنها نیز در نیمه اول و دوم ۱۴۰۰ به تولید خواهند رسید و بقیه نیز در سال ۱۴۰۱ به سقف ظرفیت تولید مورد نظر می‌رسند.

حمیدرضا شاکری‌راد

کد خبر 310872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =