۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
  • کد خبر: 310891

سوخت‌رسانی زمستانی در سال کرونا

حدود ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت در مناطق سردسیر در پاییز ۹۹ توزیع شد
سوخت‌رسانی زمستانی در سال کرونا

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌منظور تأمین سوخت زمستانی مناطق سردسیر کشور، ‌در سال شیوع کرونا در سخت‌ترین شرایط عملیاتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پاییز امسال نزدیک به ۶۰۰ میلیون لیتر نفت سفید در مناطق سردسیر و سخت‌گذر کشور توزیع کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، در سالی که کرونا بسیاری از مشاغل را به‌سوی تعطیلی کشانده است، کارکنان تلاشگر زنجیره سوخت‌رسانی در انبارهای ذخیره سوخت تا رانندگان زحمتکش نفتکش‌های جاده‌پیما و کارگران جایگاه‌های عرضه سوخت نه‌تنها لحظه‌ای عملیات سوخت‌رسانی را متوقف نکردند، بلکه در خط مقدم مبارزه با کرونا سوخت موردنیاز هموطنان را تأمین و توزیع کردند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچون سال‌های گذشته، برنامه‌ریزی برای توزیع سوخت زمستانی را از اواسط تابستان امسال آغاز و پیش از آغاز فصل سرما، در روستاهای مناطق سردسیر و سخت‌گذر سوخت مورد نیاز را ذخیره‌سازی کرد.

بر پایه گزارش‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در مهرماه امسال نزدیک به ۱۳۳ میلیون لیتر نفت سفید در نقاط سردسیر کشور توزیع شد که این رقم در آبان‌ماه امسال نزدیک به ۲۲۹ میلیون لیتر و از ابتدای آذرماه تا روز ۲۲ آذرماه نزدیک به ۲۰۶ میلیون لیتر بوده است.

علی‌اصغر عباسی، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در شرایطی که هواشناسی خبر از بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور و نیز کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا می‌دهد، درباره برنامه‌های این شرکت برای تأمین سوخت زمستانی موردنیاز شهروندان از آمادگی کامل برای تأمین سوخت زمستانی مصرف‌کنندگان در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی در زمستان پیش رو و نیز مقابله با سیلاب‌های احتمالی می‌گوید: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، همچون سال‌های گذشته ذخیره‌سازی سوخت زمستانی در همه مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اواسط تابستان امسال آغاز شد و هم‌اکنون سوخت موردنیاز هموطنان در مناطق سردسیر و سخت‌گذر به مقدار کافی ذخیره شده است.

وی می‌افزاید: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی برای افت دمای هوا و نیز احتمال وقوع بارش‌های شدید در بعضی از استان‌ها، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی در زمستان پیش رو آمادگی کامل دارد و خوشبختانه هیچ کمبودی در موجودی ذخیره‌سازی‌های فرآورده کشور وجود ندارد، هموطنانی که در نقاط روستایی سخت‌گذر زندگی می‌کنند، سوخت مورد نیاز خود را تحویل گرفته‌اند و ذخیره‌سازی مناسبی نیز در روستاها و شهرهای سردسیر انجام شده است.

آمادگی صددرصدی برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از ظرفیت مناسب ذخیره‌سازی سوخت در انبارهای نفت خبر می‌دهد و می‌افزاید: ذخیره‌سازی سوخت در مناطقی که به‌تازگی بارندگی داشته‌اند، کافی بوده است و هیچ کمبود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. با بهره‌مندی از تجربه‌های گذشته، مناطق درگیر سیلاب و مناطق معین این شرکت برای وقوع حوادث احتمالی و همیاری با دیگر سازمان‌ها در عرصه سوخت‌رسانی و... آمادگی صددرصدی دارند.

عباسی ادامه می‌دهد: همه مدیران مناطق این شرکت عضو کمیته مدیریت بحران استان‌های زیر پوشش خود هستند و در صورت وقوع سیلاب‌، همچون سال‌های گذشته، مشکلات احتمالی برطرف و نیز عرضه مطلوب سوخت به مردم و نیروهای امدادی انجام می‌شود.

اعلام آمادگی منطقه خراسان شمالی برای تأمین سوخت زمستانی مصرف‌کنندگان

مجتبی شکوری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی از آمادگی این منطقه برای تأمین سوخت زمستانی مصرف‌کنندگان بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی خبر می‌دهد.

وی می‌گوید: با ذخیره‌سازی مناسب سوخت در مخازن انبارها و فروشندگی‌ها، نگرانی‌ بابت کمبود سوخت در فصل زمستان وجود ندارد.

ارسال ۲۲ میلیون لیتر نفت سفید به روستاهای کردستان

عبدالله گیتی‌منش، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان نیز درباره توزیع سوخت زمستانی می‌گوید: در هشت ماه امسال، ۲۷ میلیون لیتر نفت سفید در کردستان توزیع شده است که از این مقدار، ۲۲ میلیون لیتر آن به روستاهای این استان ارسال و ذخیره‌سازی شده است.

وی می‌افزاید: با توجه به شرایط جغرافیایی کردستان و سخت‌گذر بودن راه‌های روستایی، از اردیبهشت‌ماه امسال نفت سفید مورد نیاز خانوارهای مصرف‌کننده نفت سفید این استان ارسال و ذخیره‌سازی شده است و خوشبختانه با وجود بارش برف در روزهای اخیر و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی ۱۵۰ روستای استان، هیچ مشکلی بابت تأمین سوخت روستاییان نداریم.

سوخت‌رسانی مطلوب به جایگاه‌های عرضه سوخت آبادان با وجود آب‌گرفتگی اخیر

مجاهد سعدی‌آل‌کثیر، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان نیز از استمرار سوخت‌رسانی مطلوب به جایگاه‌های منطقه آبادان با وجود آب‌گرفتگی ناشی از بارش اخیر در سطح منطقه آبادان خبر می‌دهد.

وی با اشاره به بارش چند روز اخیر و آب‌گرفتگی معابر و ایجاد شرایط سخت کاری در واحدهای عملیاتی و نظارتی منطقه می‌گوید: با ورود سامانه بارشی جدید در چند هفته گذشته در سطح استان و آب‌گرفتگی معابر ناشی از این بارش، شرایط سختی در زمینه سوخت‌رسانی ایجاد شد، اما کارکنان خدوم منطقه برای خدمات‌رسانی مطلوب به هموطنان از هیچ تلاشی دریغ نکردند و با نظارت بیشتر بر نحوه عملکرد جایگاه‌های عرضه سوخت و ناوگان حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی، مقدمات پایداری عرضه سوخت در جایگاه‌ها را فراهم ساختند.

سوخت‌رسانی بی‌وقفه در شرایط سخت کرونایی در منطقه فارس

امیر بنی‌کریمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از خدمات‌رسانی بی‌وقفه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس در شرایط سخت کرونایی خبر می‌دهد.

وی می‌گوید: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس به‌عنوان یک دستگاه خدمات‌رسان شناخته می‌شود و خدمات‌رسانی‌اش به‌ویژه در حوزه تأمین و توزیع سوخت در زمان تعطیلات نیز همچنان ادامه دارد. بخش‌های عملیاتی به‌صورت ۲۴ ساعته فعال و در حال ارائه خدمات به مردم شریف استان هستند و درباره تأمین و توزیع به‌موقع سوخت هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

آمادگی منطقه کرمانشاه برای سوخت‌رسانی در فصل سرما و شرایط اضطرار

فریدون یاسمی، مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه نیز از آمادگی این شرکت برای تأمین و توزیع سوخت در فصل سرما و شرایط اضطرار خبر می‌دهد.

وی درباره تأمین سوخت مناطق سردسیر و سخت‌گذر منطقه کرمانشاه می‌گوید: بنا بر پایش انجام شده، حدود ۵۶ هزار خانوار در استان کرمانشاه نیازمند استفاده از نفت سفید و گاز مایع هستند و سوخت‌رسانی به این مناطق در حال انجام است و با ذخیره‌سازی‌های انجام شده، مشکلی درباره تأمین فرآورده نفت سفید و گاز مایع وجود ندارد.

اختصاص ۱۹۸۰ لیتر نفت سفید به هر خانوار مصرف‌کننده در آذربایجان شرقی

علی روح‌اللهی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی نیز از ذخیره‌سازی مطلوب سوخت و اختصاص ۱۹۸۰ لیتر نفت سفید در هشت ماه امسال به خانوارهای مصرف‌کننده نفت سفید به‌عنوان سوخت ذخیره در سطح این منطقه خبر داده است.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی مطلوب فرآورده‌های نفتی در انبارهای نفت منطقه و آمادگی کامل فروشندگی‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت و ناوگان حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی می‌گوید: از یک میلیون خانوار ساکن در استان آذربایجان شرقی، حدود ۱۷ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید هستند که تا آبان‌ماه امسال، ۱۹۸۰ لیتر نفت سفید برای خانوارهای یادشده اختصاص یافته است، بنابراین هیچ گونه نگرانی درباره تأمین سوخت مورد نیاز مردم شریف استان در طول زمستان امسال نداریم.

تأمین به‌موقع سوخت در همدان سپیدپوش

در همدان نیز محدودیت‌های کرونایی، بارش برف و بروز سرما، هیچ‌یک مانع تلاش صنعت مردان سوخت‌رسان همدان در مراحل چندگانه تأمین، انبارش، ذخیره‌سازی، نگهداشت، بارگیری، ارسال و توزیع حامل‌های مایع انرژی نشده است.

امین روستایی، مدیر منطقه همدان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره می‌گوید: با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی از ابتدای سال ۹۹ و با هدف ذخیره‌سازی و مصرف، سهمیه نفت سفید و سیلندر گاز مایع برای خانوارهای محروم از نعمت گاز طبیعی حتی در فصل تابستان نیز تأمین و در کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ شد.

سوخت‌رسانان منطقه همدان همه ساله با آمادگی و مطابق پیش‌بینی‌ها به استقبال برف و یخبندان می‌روند و حتی در ایامی از سال در دمای زیر صفر نیز عملیات سوخت‌رسانی را به‌موقع انجام می‌دهند.

آمادگی تربت‌حیدریه برای سوخت‌رسانی زمستانی

محدودیت‌های کرونایی در تربت حیدریه نیز مانع از تلاش مظاعف دست‌اندرکاران حوزه سوخت‌رسانی نشد و این منطقه زمستان امسال نیز همچون سال‌های گذشته آماده خدمت‌رسانی مطلوب به هموطنان است.

جواد بلندی، مدیر منطقه در این باره می‌گوید: در هشت ماه امسال، حدود ۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار لیتر نفت سفید به ۸ هزار ۸۱۸ خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در حوزه عملیاتی این منطقه تخصیص یافته است.

وی می‌افزاید: با آغاز فصل سرد سال و پیش‌بینی بحران‌های ناشی از برودت هوا و بارش برف زمستانی، این منطقه با ظرفیت موجود در ناوگان حمل‌ونقل و در عین حال تمهیدات دیده شده در ایجاد زیرساخت‌های بانکی، مشکلی در تأمین به‌موقع سوخت مورد نیاز مصرف‌کنندگان نخواهد داشت، مردم برای تأمین سوخت زمستانی آسوده‌خاطر باشند که در شرایط‌ سخت‌ شیوع ‌ویروس‌ کرونا، هیچ مشکلی در تأمین سوخت مصرفی مردم نخواهیم داشت.

سوخت‌رسانی در باران گیلان

کوروش بالادست ، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان نیز از استمرار سوخت‌رسانی مطلوب به جایگاه‌ها و مردم شریف استان با وجود شرایط جوی ناپایدار و بارندگی‌ها در این استان خبر داده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای افزایش حجم بارش‌ها در این منطقه تأکید می‌کند: هیچ‌گونه کمبود سوختی در استان گزارش نشده و سوخت‌رسانی به همه بخش‌های حمل‌ونقل (زمینی، هوایی، دریایی) و سایر بخش‌های کشاورزی، خانوار و صنعتی بدون وقفه ادامه دارد. همکاران ما با تلاش و پشتکاری مضاعف در ستاد، انبار، مرکز سوخت‌گیری و نواحی نه‌گانه (ناحیه مرکزی، آستارا، انزلی، فومن، رودبار، صومعه‌سرا، تالش، رودبار) در هر شرایط جوی آماده خدمات‌رسانی به هموطنان گرامی هستند.

شهرهای سردسیر لرستان مشکلی برای سوخت ندارند

پیمان بهرامی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان نیز از آمادگی کامل پخش منطقه لرستان برای سوخت‌رسانی در ماه‌های سرد سال در این منطقه خبر می‌دهد و تأکید می‌کند: هیچ مشکلی در زمینة تأمین سوخت مورد نیاز روستاهای استان نداریم.

وی تاکید می‌کند: با توجه به افت زیاد دما در بیشتر شهرهای استان، برای رفاه حال تعداد ۲۹ هزار خانوار روستایی مصرف‌کننده نفت سفید زیر پوشش در سطح استان، این شرکت از ابتدای امسال ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سهمیه نفت سفید اعلام و توزیع کرده است و شهرهای سردسیر استان برای تأمین سوخت مورد نیاز خود با مشکلی روبه‌رو نخواهند شد.

آمادگی کامل منطقه مرکزی برای سوخت‌رسانی زمستانی

منطقه مرکزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز از آمادگی کامل کارکنان، تجهیزات و ناوگان حمل‌ونقل سوخت منطقه برای خدمات‌رسانی مطلوب و به‌موقع به مردم شریف استان خبر داده است.

سعید جمشیدی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی در این باره می‌گوید: استان مرکزی یکی از استان‌های سردسیر کشور محسوب می‌شود که سوخت‌رسانی در آن از اولویت خاصی برخوردار است. در سه ماه گذشته با تشکیل میز خدمت در روستاهای فاقد گاز، توانستیم بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار را برای دریافت نفت سفید و گاز مایع ثبت‌نام کنیم و حالا با ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی (سدف) می‌توانند با نرخ مصوب، سوخت خود را دریافت کنند.

اعلام آمادگی منطقه قم در جهت تأمین و نظارت بر توزیع سوخت

سیدمحمود طاهری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم نیز از آمادگی کامل این شرکت برای تأمین سوخت مصرف‌کنندگان جزء و عمده در بخش‌های شهری و روستایی در فصل سرما خبر داده است.

وی در این باره می‌گوید: این منطقه برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ذخیره‌سازی مطلوب سوخت و مدیریت بیشتر در زمینه سوخت‌رسانی مستمر و بی‌وقفه انجام داده است، با توجه به شیوع ویروس کرونا و معرفی جایگاه‌های عرضه سوخت به‌عنوان یکی از کانون‌های گسترش ویروس کووید- ۱۹، همه گروه‌های اعزامی منطقه، شامل گروه‌های نظارت بر مسائل کمی، کیفی، فنی، ایمنی و خدمات عمومی موظفند هنگام بازدید از جایگاه‌ها، پیوست‌های بهداشتی را بررسی و بازبینه‌های مربوطه را تکمیل و کارکنان جایگاه‌ها را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ملزم کنند.

آرزو عطایی

کد خبر 310891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =