گازرسانی به جزیره کیش شتاب گرفت

مدیر منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز ایران از انجام عملیات انشعاب‌گیری از خط هفتم سراسری گاز همسو با شتاب‌بخشی در گازرسانی به جزیره کیش خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حمید خدری در این باره اظهار کرد: منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز از نیمه بهار هر سال، برنامه تعمیرات شریان‌های انتقال گاز را آغاز می‌کند و با هماهنگی شرکت انتقال و دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران برنامه تعمیراتی منسجم خطوط لوله را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه وظیفه نگهداری و بهره‌برداری ۲۰۹ کیلومتر از خط لوله هفتم سراسری در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان به‌عهده این منطقه است، گفت: از ابتدای امسال، تعمیر و نگهداری خط لوله هفتم سراسری در برنامه عملیاتی قرار گرفت که توانستیم تعمیرات گسترده‌ای از جمله غلاف‌گذاری (نصب اسلیو) تعویض شیر، ترمیم سرجوش‌های خط لوله و رفع نشتی را انجام دهیم.

مدیر منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز با تشریح عملیات‌های انجام‌شده به‌صورت هم‌زمان و در چند نقطه، تصریح کرد: پس از دریافت نتایج پیگرانی همچنین راستی‌آزمایی واحد بازرسی فنی، بیش از ۱۰ نقطه از سرجوش‌های ارتباطی نیاز به تعمیر داشت که با استفاده از فرآیند غلاف‌گذاری (sleeve) این نقاط ترمیم و بازسازی شدند.

خدری انجام عملیات برشکاری ۵۶ اینچ خط هفتم برای اتصال خط لوله انتقال گاز به جزیره کیش را یکی دیگر از برنامه‌های تعمیراتی دانست و افزود: طرح گازرسانی به جزیره کیش از خط هفتم سراسری به طول ۹۴ کیلومتر در شمال شهرستان بستک در محدوده استان هرمزگان آغاز و به نیروگاه جزیره کیش منتهی می‌شود که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، فرآیند انشعاب‌گیری این خط لوله با تلاش کارکنان منطقه و همکاری بخش خصوصی انجام شد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد انتقال پایدار و ایمن گاز به جزیره کیش باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه خط هفتم سراسری نقش مهمی در اطمینان از استمرار و آمادگی انتقال گاز طبیعی در فصل زمستان دارد، تأکید کرد: عملیات انشعاب‌گیری گرم (Hot Tap) با هدف توسعه گازرسانی به روستاهای کم‌برخوردار، نصب اتصالات و کیت‌های عایقی و تعویض دو دستگاه شیر ۲۰ اینچ کنارگذر ایستگاه بین راهی از دیگر برنامه‌های تعمیراتی بود که در محدوده خط هفتم انجام شده است.

کد خبر 311009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =