ایران از سرمایه‌گذاری شرکت‌های روس در صنعت نفت استقبال می‌کند

وزیر نفت از روسیه به‌عنوان شریک راهبردی ایران یاد کرد و گفت: ما از سرمایه‌گذاری شرکت‌های روس در بخش‌های مورد نیاز صنعت نفت استقبال می‌کنیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، یکم دی‌ماه) پس از دیدار با الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی این کشور اظهار کرد: یکی از موضوع‌های مورد گفت‌وگو در این دیدار بازار جهانی نفت بود که درباره آن تبادل‌نظر کردیم.

وی با بیان اینکه روسیه در سال‌های اخیر نقش تعیین کننده‌ای در ثبات بازار جهانی نفت داشته است، افزود: در این دیدار باتوجه به همکاری‌های جدی در چارچوب اوپک پلاس با یکدیگر گفت‌وگو کردیم، دیدگاه‌های دو طرف در این عرصه نزدیک بود.

وزیر نفت با یادآوری برگزاری نشست وزارتی اوپک پلاس در روز چهارم ژانویه  (۱۵ دی‌ماه)، تصریح کرد: هر دو کشور تاکید کردند که این نشست‌ها برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت و وجود احتمال‌های آینده در این عرصه، مهم است.

اگر شرکت‌های روس می خواهند در ایران کار کنند باید...

زنگنه توسعه روابط دو جانبه ایران و روسیه را محور دیگر این دیدار عنوان کرد و افزود: ما همکاری‌های خوبی با شرکت‌های روس داریم، قرار بر این است همکاری‌ با آنها در حوزه نفت، گاز و سازندگان تجهیزات در این کشور تداوم یابد.

وی با بیان اینکه ما روسیه را به عنوان شریک راهبردی می‌شناسیم و این شراکت چیزی نیست که با فضای گرمی و سردی در فضای بین‌المللی تغییر کند، افزود: سازندگان تجهیزات نفت و گاز روسیه اگر می‌خواهند در ایران فعالیت کنند باید با توجه به قانون حداکثر استفاده از توان داخلی سرمایه‌گذاری کنند، آنها باید با شرکت‌های ایرانی شریک شوند و برای حصول نتیجه با همتایان ایرانی خود گفت‌وگو کنند.

وزیر نفت ادامه داد: سفیر ایران در روسیه و همکارانشان در سفارت قرار شد توافق‌ها را دنبال کنند، اگر شرایط کرونا نبود خیلی ساده می‌توانستند این کار را انجام دهند، اما در شرایط کنونی با رعایت پروتکل بهداشتی می‌توانیم ارتباطات را برقرار کنیم، ما از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مورد نیاز استقبال می‌کنیم.

زنگنه همچنین به همکاری ایران و روسیه در چارچوب مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) اشاره کرد و گفت: نشست‌های وزارتی جی‌ئی‌سی‌اف سالانه برگزار می‌شود، در چارچوب این مجمع، اطلاعات فنی تبادل می‌شود.

وی تصریح کرد: جی‌ئی‌سی‌اف در قیمت بازار گاز جهان اثرگذاری ندارد زیرا ساختار بازارهای گاز با بازارهای جهانی نفت خام تفاوت دارد.

کد خبر 311014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =