اجرای موفق رزمایش واکنش در شرایط اضطرار در انبار نفت ارومیه

رزمایش ایمنی و خاموش کردن آتش با هدف ایجاد آمادگی بیشتر و واکنش در شرایط اضطرار با حضور واحدهای عملیاتی، خدمات مهندسی و ایمنی و آتش‌نشانی در انبار نفت مرکزی ارومیه برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، احمد مجرد، مدیر منطقه با حضور در این رزمایش گفت: رزمایش واکنش در شرایط اضطرار در محل انبار نفت مرکزی ارومیه با هدف شناسایی نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت در محوطه مخازن انبار نفت ارومیه اجرا شد.

وی بالا بردن ضریب ایمنی کارکنان در مقابله با شرایط اضطرار، افزایش همکاری با واحدهای درون‌سازمانی و بررسی ضریب کارکرد تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه تأکید کرد: رزمایش در بخش‌های مختلف تأسیسات و عملیات و با وقوع حریق فرضی در مخزن شماره ۹ انبار نفت در اثر سرریز فرآورده هنگام دریافت سوخت از خط لوله نفت آغاز و با واکنش و اقدام به‌موقع کارکنان عملیات و به‌کارگیری تجهیزات و ادوات ایمنی و آتش‌نشانی انبار نفت با موفقیت مهار و خاموش شد.

مجرد تصریح کرد: این رزمایش برای نخستین بار بدون حضور سازمان‌های امدادی به‌دلیل شیوع گسترده و بحرانی ویروس کووید-۱۹ برگزار شد و دو موضوع مهم ایمنی و تأمین سوخت‌رسانی در شرایط بحرانی مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه انبار نفت مرکزی ارومیه به‌عنوان یکی از انبارهای راهبردی کشور به شمار می‌رود و سوخت‌رسانی در استان وابستگی زیادی به این انبار دارد، عنوان کرد: این انبار در سوخت‌رسانی به صنایع و جایگاه‌های سوخت شهر ارومیه اهمیت ویژه‌ای دارد، به‌طوری که سوخت بسیاری از جایگاه‌های عرضه در ارومیه و شهرهای شمال استان و بسیاری از صنایع بزرگ از این انبار نفت تأمین می‌شود.

کد خبر 311024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =