رزمایش مقابله با حوادث طبیعی در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد

رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از برگزاری رزمایش انتقال کارکنان این مجموعه با استفاده از خطوط راه آهن به پالایشگاه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیداسماعیل قادری با بیان اینکه این رزمایش طبق سناریوی قطع جاده‌های ارتباطی در اثر سیل مشهد به سرخس و پالایشگاه انجام شد، گفت: با توجه به اینکه پالایشگاه در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس قرار دارد و گاز مورد نیاز ۶ استان کشور را تأمین می‌کند، راهبری تأسیسات از سوی کارشناسان صنعت گاز اهمیت ویژه‌ای دارد و تولید انرژی گاز نباید یک لحظه هم قطع شود.

وی ادامه داد: در این مجتمع گازی ۳۲ وضع اضطراری شناسایی شده است تا در شرایط بحرانی تصمیم‌های لازم ازسوی مدیران برای تولید پایدار گاز طبیعی گرفته شود.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تأکید کرد: این رزمایش با سناریو قطع جاده‌های ارتباطی مشهد - سرخس و سرخس تا پالایشگاه خانگیران بر اثر سیل و انتقال کارکنان با خطوط راه‌آهن به محل پالایشگاه انجام شد و با توجه به اینکه مسیر ریلی راه‌آهن جمهوری اسلامی تا شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از سال‌های گذشته برقرار بوده از این رو راه‌اندازی ایستگاه مسافربری در محل پالایشگاه اولویت‌ مهم است تا در شرایط اضطراری و بحرانی بتوانیم انتقال سالم کارکنان توسط صنعت حمل‌ونقل ریلی را محقق کنیم.

کد خبر 311227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =