عربستان سعودی ۴ میدان جدید نفت و گاز کشف کرد

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که سعودی آرامکو چهار میدان جدید نفت و گاز کشف کرده است.

به گزارش خبرگزاری عرب نیوز از ریاض، عبدالعزیز بن سلمان روز یکشنبه (هفتم دی‌ماه) اعلام کرد که شرکت سعودی آرامکو چهار میدان جدید نفت و گاز را در این کشور کشف کرده است.

وی گفت: ذخایر نامتعارف نفت در میدان نفتی الریش در شمال غربی ظهران کشف شده است، چاه شماره ۲ الریش دارای ظرفیت تولید روزانه ۴ هزار و ۴۵۲ بشکه نفت خام فوق‌العاده سبک عرب به همراه روزانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار فوت مکعب گاز طبیعی است.

آرامکو برای تعیین بزرگی میدان چاه‌های شماره ۳ و ۴ الریش را حفاری کرد، ظرفیت برداشت اولیه نفت از چاه شماره ۳، ۲ هزار و ۷۴۵ بشکه در روز از همان نوع نفت خام، به همراه ۳ میلیون فوت مکعب گاز است.

رقم برداشت نفت فوق‌العاده سبک چاه شماره ۴ الریش به روزانه ۳ هزار و ۶۵۴ بشکه به همراه یک میلیون و ۶۰۰ هزار فوت مکعب گاز طبیعی رسیده است.

مقداری گاز نامتعارف هم در مخزن السراح در چاه المنهاز واقع در جنوب غربی میدان نفتی غوار و در چاه السهبا واقع در جنوب غوار کشف شده است.

توان برداشت روزانه گاز از چاه المنهاز ۱۸ میلیون فوت مکعب همراه با تولید ۹۸ بشکه در روز میعانات برآورد شده و مقدار گاز موجود در چاه السهبا روزانه ۳۲ میلیون فوت مکعب است.

مقداری نفت هم در چاه شماره یک الاجرمیه کشف شده است که در شمال غربی شهر رفها در استان شمالی عربستان قرار دارد. آزمون‌ها نشان می‌دهد که توان تولید نفت در این چاه ۳ هزار و ۸۵۰ بشکه در روز است.

وزیر انرژی عربستان اشاره کرد که این کشف در میدان الریش اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا نشان‌دهنده امکان تولید نفت خام فوق العاده سبک عرب در کوه‌های طویق است.

عبدالعزیر همچنین تصریح کرد که سعودی آرامکو به فعالیت خود در زمینه تعیین اندازه و ظرفیت میدان‌های کشف‌شده و ارزیابی مقدار نفت، گاز و میعانات این میدان‌ها ادامه می‌دهد.

وی افزود: کشف‌های جدیدبیانگر ثروت منابع طبیعی ریاض است.

کد خبر 311299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =