تولید نفت شرکت ملی نفت چین در ۲۰۲۰ افزایش یافت

تولید میدان چانگ کینگ متعلق به شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) چین در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۶۰ میلیون تن معادل نفت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی)، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت و گاز این کشور روز دوشنبه (هشتم دی‌ماه) اعلام کرد که تولید نفت و گاز میدان چانگ کینگ این شرکت در سال ۲۰۲۰ به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و به بیش از ۶۰ میلیون تن معادل نفت رسید.

بر اساس بیانیه سی‌ان‌پی‌سی که در وب‌سایت این شرکت منتشر شد، تولید نفت خام میدان چانگ کینگ این شرکت، واقع در حوضه اوردوس چین تا ۲۷ دسامبر (هفتم دی‌ماه) ۲۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تن بود، این در حالی است که تولید گاز طبیعی در مجموع ۴۴ میلیارد و ۵۳۰ میلیون مترمکعب بود.

چانگ کینگ بزرگ‌ترین میدان گازی چین است. سی‌ان‌پی‌سی پیش از این قصد داشت در سال ۲۰۲۰، ۲۵ میلیون تن نفت خام و ۴۲ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی تولید کند.

در این بیانیه آمده است: در رویارویی با چالش‌های دوگانه ویروس کرونا و پایین بودن قیمت نفت امسال، میدان نفتی چانگ کینگ ذخایر اثبات‌شده نفت و گاز را به ترتیب ۳۶۱ میلیون تن و ۳۰۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب افزایش داده است.

بر اساس این بیانیه، تولید نفت شیل در چانگ کینگ از یک میلیون تن فراتر رفته است.

لی فانرانگ، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای جداگانه در وب‌سایت سی‌ان‌پی‌سی، افزود که تولید نفت و گاز میدان نفتی تاریم در سال ۲۰۲۰ فراتر از ۳۰ میلیون تن معادل نفت بوده است.

لی گفت: این شرکت تولید نفت خام داخلی را به‌طور مداوم افزایش می‌دهد و رشد سریع تولید گاز طبیعی را تضمین می‌کند و ابتکار عمل در ایجاد امنیت ملی انرژی را به‌دست می‌گیرد.

کد خبر 311306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =