مؤسسه مطالعات انرژی ترازنامه انرژی استانی را منتشر کرد

اطلاعات ترازنامه انرژی استانی (سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶) که اخیراً از سوی مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی منتشر شده است، نشان می‌دهد میانگین سالانه کل تقاضای انرژی کشور بالغ بر ۱۳۲۷.۹۰۹ میلیون بشکه معادل نفت خام بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در رویکردی تازه خود با هدف انتشار گزارش‌های مستند و تخصصی متناسب با نیازهای انرژی کشور، ترازنامه انرژی استانی در گستره جغرافیایی ۳۱ استان و در بازه زمانی چهار ساله (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶) را تدوین و منتشر کرد که بر مبنای اطلاعات این سند، کهگیلویه و بویراحمد با ۵.۹۷۲ میلیون بشکه معادل نفت خام، کمترین و خوزستان با ۱۷۶.۲۷۹ میلیون بشکه معادل نفت خام، بیشترین میانگین سالانه تقاضای انرژی را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی تقاضای انرژی بخش‌های مختلف اقتصادی در این مدت حاکی از پیشتازی بخش صنعت است و بخش کشاورزی نیز کمترین مقدار تقاضا برای انرژی را داشته است.

بر اساس اطلاعات ترازنامه انرژی استانی در زمینه سرانه تقاضای حامل‌های انرژی در بخش خانگی، استان بوشهر بیشترین و استان چهارمحال و بختیاری کمترین میزان سرانه تقاضای برق خانگی را در بین استان‌ها داشته‌اند؛ در شاخص سرانه تقاضای گاز طبیعی استان‌ها در بخش خانگی، استان مازندران پیشتاز بوده و استان هرمزگان در پایان فهرست مصرف‌کنندگان قرار دارد؛ همچنین در زمینه سرانه تقاضای فرآورده‌های نفتی استان‌ها در بخش خانگی، استان‌های آذربایجان غربی و تهران به ترتیب در ابتدا و انتهای فهرست قرار گرفته‌اند.

ترازنامه انرژی استانی زمینه بسیار مناسبی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری متناسب با شرایط هر استان به شکل جداگانه است و گام مهمی در برنامه‌ریزی استانی به شمار می‌رود.

کد خبر 311347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =