شرکت مهندسی و توسعه گاز و نفت خزر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت مهندسی و توسعه گاز و شرکت نفت خزر همسو با افزایش همکاری فنی، آموزشی و پژوهشی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این دو شرکت صبح امروز (سه‌شنبه، نهم دی‌ماه) با حضور بهرام صلواتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر در محل شرکت مهندسی و توسعه گاز برگزار شد.

امضای این تفاهم‌نامه گامی برای اجرای سیاست تبادل داده‌ها و استفاده بهینه از امکانات و اطلاعات موجود و توانمندی‌های دو شرکت است.

یکی از محورهای این تفاهم‌نامه همکاری علمی و فنی است که سبب انتقال دانش و تجربیات با محوریت مطالعه‌های میدان‌ها و ساختارهای واقع در دشت گرگان و حوضه خزر است و ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی دنبال می‌شود. در بخش دیگر آن نیز همکاری آموزشی و پژوهشی در نظر است که در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، بلندمدت، تخصصی و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های پژوهشی و کاربردی شکل بگیرد.

براساس این گزارش، شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان یکی از شرکت‌های مهندسی و ساخت طرح‌های صنعت نفت و گاز کشور مسئولیت مطالعه‌های فنی، اقتصادی، مهندسی پایه و تفصیلی، تامین منابع و مدیریت اجرای طرح‌های و پروژه‌های خطوط انتقال گاز، تاسیسات تقویت فشار گاز، ذخیره‌سازی گاز طبیعی، پالایشگاهی، تاسیسات زیربنایی و ساختمانی، مخابرات و دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران را بر عهده دارد.

شرکت نفت خزر نیز از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت است که وظیفه اکتشاف، توسعه و تولید منابع هیدروکربنی در حوضه جنوبی و سه استان ساحلی مازندران، گلستان و گیلان را به‌عهده دارد و همکاری‌های فنی، آموزشی و پژوهشی با شرکت‌های صاحب تجربه و تخصص را به‌عنوان راهی برای تحقق مأموریت‌های سازمانی در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 311356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =