تداوم همکاری‌های نفت خزر و مهندسی و توسعه گاز در گلستان

مدیرعامل شرکت نفت خزر امضای تفاهمنامه مشترک با شرکت مهندسی و توسعه گاز را گامی در مسیر تداوم همکاری‌های فیمابین این دو مجموعه خواند و گفت: نفت خزر برای انتقال دانش و تجربیات خود به منظور هم‌افزایی هرچه بیشتر با صنعت گاز برای نیل به اهداف مدنظر در استان‌های شمالی کشور آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی اصولی صبح امروز (سه‌شنبه، ۹ دی‌ماه) در آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان شرکت نفت خزر و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، با اشاره به سابقه تعامل دو مجموعه در سال‌های گذشته و فعالیت‌هایی که نفت خزر در منطقه صوفیکم داشته است، افزود: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز هم‌اکنون فعالیت‌هایی را در استان گلستان در دست پیگیری دارد و امید است زمینه دستیابی به ذخایر هیدروکربوری در این خطه فراهم شود.

اصولی یادآور شد: در صورت عدم دستیابی به ذخایر هیدروکربوری، می‌توان از ظرفیت‌های موجود در این بخش برای ذخیره‌سازی گاز بهره‌مند شد که در این زمینه، مخزن ذخیره‌سازی سراجه قم نمونه موفق و مناسبی است.

مدیرعامل شرکت نفت خزر ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها و فعالیت‌های صنعت نفت برای تسهیل فرایندهای گازرسانی به استان‌های شمالی کشور، با هم‌افزایی مناسب زیرمجموعه‌های مربوطه، به نتایج مدنظر برسد.

بر اساس این گزارش، یکی از محورهای تفاهم‌نامه یاد شده، همکاری‌های علمی و فنی طرفین به منظور انتقال دانش و تجربیات با محوریت مطالعه‌های میدان‌ها و ساختارهای واقع در دشت گرگان و حوضه خزر و ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی است؛ همچنین همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، بلندمدت، تخصصی و کارگاه آموزشی و اجرای طرح‌های پژوهشی و کاربردی از دیگر مفاد این تفاهمنامه به شمار می‌رود.

کد خبر 311360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =