توضیح وزارت نفت در واکنش به مطلبی درباره فرار نخبگان

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در واکنش به انتشار مطلبی با عنوان «برای کسانی که نخبگان را فراری دادند» در روزنامه جوان، توضیحاتی به‌منظور تنویر افکار عمومی ارائه داد.

به گزارش شانا، متن جوابیه به این شرح است:

۱. پیرو انتشار جوابیه ارسالی وزارت نفت درباره مطلبی با عنوان «برای کسانی که نخبگان را فراری دادند» مورخ ۹۹.۱۰.۱۳ در فرازی از جوابیه منتشرشده در روزنامه جوان آمده است که ساماندهی نیروی انسانی براساس ضوابط جدید «تصمیم فردی شخص وزیر نفت بوده»، در حالی که در جوابیه ارسالی در این زمینه به صراحت آمده است این کار «تصمیم فردی شخص وزیر نفت نبوده و براساس نیازهای صنعت نفت و ضرورت مدیریت و توسعه نیروی انسانی انجام پذیرفته است».

۲. در توضیح دوباره روزنامه جوان به جوابیه ارسالی، جذب فارغ التحصیلانی که طبق ضوابط جذب نیرو پس از قبولی در آزمون‌های عمومی و تخصصی در سال‌های اخیر «دروغ بزرگ» عنوان شده، در حالی‌ که این واقعیتی است که روزنامه جوان هیچگاه نخواسته و نمی‌خواهد ببیند، حتی اگر ما اسامی صدها نفر از این فارغ‌التحصیلان استخدام‌شده را با ارائه شماره پرسنلی آنها ارسال کنیم باز هم باور نخواهید کرد و احتمالاً می‌خواهید این عده را شخصاً از نزدیک ببینید.

۳. اگر آن عده از دانشجویانی که در آزمون‌های استخدامی موفق نشده‌اند، برای پیگیری خواسته خود به دنبال ارتقای مهارت و توانمندی‌های خود بودند و برای موفقیت در آزمون‌های استخدامی تمرکز و تلاش می‌کردند، نتیجه بهتری می‌گرفتند، زیرا نهادهای نظارتی، بازرسی، قضایی و قانونگذاری آنچه از وزارت نفت همواره خواسته و می‌خواهند عمل به ضوابط و قوانین ابلاغی در همه امور است و اگر در این زمینه تخلفی ازسوی وزارت نفت صورت گرفته بود تردید نداریم تاکنون این تخلف را گوشزد و اصلاح کرده بودند.

۴. نمی‌دانیم روزنامه جوان چگونه به این کشفیات نائل شده که شرکت‌های عملیاتی از «کمبود نیرو» رنج می‌برند، در حالی که در همه ساختار صنعت نفت چنین کمبودی مشاهده نمی‌شود و اگر کمبودی باشد تنها درباره برخی نیروهای متخصص به‌ویژه در بخش بالادستی  صنعت نفت و در سطوح مدیریتی است که برای این موضوع نیز از سال‌ها پیش با اجرای طرح‌های ضربتی پرورش مدیران و مسئولان پروژه گام‌های اصولی برداشته شده است.

۵. درباره به‌کارگیری نمایندگان ادوار مجلس در صنعت نفت، روزنامه جوان متأسفانه با استدلالی لنگ، با بیانی خلاف واقع و توهین‌آمیز و زیر سؤال بردن سال‌ها زحمت، تجربه و تحصیلات این عزیزان، بیش از آنکه اتهامی ناروا علیه وزارت نفت مطرح کند، به تمامی نظام مدیریتی و تصمیم سران قوا و ضوابط ابلاغی بی‌احترامی می کند. با این فرمان نویسنده یادداشت جوان، از همه کسانی که با مدرکی غیر از نفت در صنعت نفت فعالیت می‌کنند باید سلب صلاحیت شود، حتی برخی افرادی که در برخی رسانه‌ها و فضاهای مجازی در ارتباط با صنعت نفت ابراز نظر می‌کنند.

کد خبر 311587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =