آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۵ روستای استان یزد

آیین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به پنج روستای بخش خضرآباد در شهرستان اشکذر استان یزد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدعلی طالبی، استاندار یزد در این آیین که با حضور علی‌اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد برگزار شد، گفت: ایجاد شبکه‌های گازرسانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها در ایجاد صنایع بزرگ و کوچک و کشت گلخانه‌ای مطرح است که افزون بر ایجاد رفاه اجتماعی، سبب بیداری ظرفیت‌های نهفته در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته شده است.

وی ادامه داد: این موضوع همچنین با ایجاد زمینه اشتغال، افزون بر جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستایی به مناطق شهری، بازگشت جمعیت و توسعه و آبادانی این مناطق را همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد نیز با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری استان از گاز طبیعی، اظهار کرد: با تکمیل گازرسانی به ۲۱ شهر استان، شرکت گاز یزد بیشترین تمرکز خود را روی گازرسانی به صنایع و مناطق محروم و روستاهای بدون گاز گذاشته که این پروژه نیز همسو با این موضوع آغاز به‌کار کرده است.

میدانشاهی تصریح کرد: بدون شک با ورود گاز طبیعی به مناطق روستایی، شاهد توسعه و آبادانی این مناطق و بهره‌مندی هر چه بیشتر جمعیت روستایی از این نعمت خدادادی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به پنج روستای بخش خضرآباد با اجرای بیش از ۳۴ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن و قابلیت نصب ۳۰۰ انشعاب آغاز شده است، گفت: این موضوع سبب بهره‌مندی روستاهای خمسیان، دولاب، میل سفید، پناکوه و احمدآباد ترکی از گاز طبیعی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گازرسانی به ۵۶۴ روستای استان و بهره‌مندی ۹۲ درصد جمعیت روستایی از گاز طبیعی را به‌عنوان شاخص‌ترین عملکرد شرکت گاز در زمینه گازرسانی به روستاها  دانست و تصریح کرد: تأثیر این گازرسانی در رونق این مناطق به‌ویژه در زمینه کسب‌وکار و ایجاد اشتغال و رفاه ناشی از گرمایش منازل و سوخت صنایع به وضوح قابل مشاهده است.

کد خبر 311719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =