پایداری انتقال گاز در خط لوله هشتم سراسری افزایش یافت

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: اطمینان و پایداری انتقال گاز در خط لوله هشتم سراسری با نصب و راه‌اندازی کمپرسور یدک تأسیسات تقویت فشار صفاشهر افزایش یافت.

به گزارش شانا به نقل شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی اظهار کرد: تأسیسات تقویت فشار گاز، نقش حیاتی در حفظ و استمرار پایداری جریان انتقال گاز در سطح شبکه گاز کشور دارند و در کشور ما که عمده خطوط انتقال گاز از جنوب به شمال است، بعضی تأسیسات اهمیت راهبردی دارند و بهره‌برداری بهنگام از آنها برای مدیریت شبکه انتقال گاز کشور حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: تأسیسات تقویت فشار گاز صفاشهر با ظرفیت انتقال ۱۰۷ میلیون مترمکعب گاز در روز روی خط لوله سراسری هشتم در استان فارس طراحی و اجرا شده است و این تأسیسات با سه واحد توربوکمپرسور بومی‌سازی‌شده ازسوی سازندگان داخلی، در سال ۱۳۹۵ نصب و راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: از این رو امسال با توجه به ملزومات سال ۹۹ و اهمیت ویژه عملیاتی شدن واحد چهارم این تأسیسات همسو با اطمینان و پایداری انتقال گاز در خط لوله هشتم سراسری از سوی شرکت ملی گاز ایران، پروژه نصب و راه‌اندازی واحد یدک تأسیسات صفاشهر به شرکت مهندسی و توسعه گاز ابلاغ شد.

صلواتی با بیان اینکه فرآیند انتخاب پیمانکار با اولویت در دستور کار قرار گرفت و  اواخر خردادماه پیمانکار اجرایی آغاز به‌کار کرد، ادامه داد: با وجود شرایط بسیار سخت و دشوار کار در تأسیسات گازدار، عملیات نصب در مدت زمان پنج ماه انجام و واحد یدک پس از انجام آزمون ۷۲ ساعته راه‌اندازی شد و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 311773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =